A negyedik éve veszteséges vállalat a konzumer piac helyett más szegmensekben, például az egészségügy területén erősítene kijelzők vagy képérzékelők értékesítésével.
Bár a legtöbben elsősorban a televíziókhoz, a laptopokhoz vagy éppen a játékkonzolokhoz kötik a japán elektronikai óriás nevét, a vállalat mégsem feltétlenül ezeken a területeken termeli üzemi eredményének jelentős részét. A szórakoztatóelektronikai termékekből például 449 millió dolláros vesztesége származott a legutóbbi, szeptember 31-én végetért pénzügyi negyedévben, míg a pénzügyi – biztosítási és banki – szolgáltatásokból 318 millió dolláros profitot húzott.

Jól látszik, hogy a cég alaptevékenységének számító üzletágak az erős jen és a konzumer piac kedvezőtlen feltételei ellenére is gyengén teljesítenek. A kamerák, a PlayStation termékek, a profi hang- és videóeszközök, különösen pedig az LCD tévék egyre kevesebb bevételt generálnak, sőt az utóbbiak már jó ideje masszív veszteséggel működnek. A Sony a teljes pénzügyi évet tekintve is egymilliárd dolláros veszteséggel számol, ami sorozatban a vállalat negyedik veszteséges éve lesz.

Új célpontok  A Sony továbbra sem tervezi, hogy bármelyik üzletből kivonuljon, sőt a nemrég meghirdetett "négy képernyős stratégia" jegyében a televíziók, a laptopok, a táblagépek és a mobiltelefonok közös fejlesztésével folytatja a harcot az egyre koncentráltabb piacon. (A játékkonzolokat nem nevesítik az összekötött, szinkronizálható és közös alkalmazásokat futtató eszközök sorában – valószínűleg a tévéképernyők alá kell számítani őket.) A sikeres folytatáshoz viszont új bevételi forrásokra lesz szükség, amit a Sony a lakossági piacon kívül keres.

Visszatérne a stabil alapokhoz a gyengélkedő HP
Ügyesen szabja át magát a Cisco

A cég egyik alelnöke tegnap jelentette be egy tokiói sajtóeseményen, hogy a Sony a jövőben nagyobb hangsúlyt helyez a non-konzumer elektronikai termékek előállítására. Így például kijelzőkkel, képérzékelőkkel vagy akkumulátorokkal látná el az olyan iparágakat, mint mondjuk az egészségügyi eszközök gyártása, amelyben a társadalom elöregedésére való tekintettel amúgy is növekvő keresletre számítanak. A Sony ezeken a területeken az elkövetkező három-öt év során egyharmadával növelné meg forgalmát, összesen kétezer milliárd jenes (26 milliárd dolláros) bevételt célozva meg beszállítóként.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.