A negyedik éve veszteséges vállalat a konzumer piac helyett más szegmensekben, például az egészségügy területén erősítene kijelzők vagy képérzékelők értékesítésével.
Bár a legtöbben elsősorban a televíziókhoz, a laptopokhoz vagy éppen a játékkonzolokhoz kötik a japán elektronikai óriás nevét, a vállalat mégsem feltétlenül ezeken a területeken termeli üzemi eredményének jelentős részét. A szórakoztatóelektronikai termékekből például 449 millió dolláros vesztesége származott a legutóbbi, szeptember 31-én végetért pénzügyi negyedévben, míg a pénzügyi – biztosítási és banki – szolgáltatásokból 318 millió dolláros profitot húzott.
Jól látszik, hogy a cég alaptevékenységének számító üzletágak az erős jen és a konzumer piac kedvezőtlen feltételei ellenére is gyengén teljesítenek. A kamerák, a PlayStation termékek, a profi hang- és videóeszközök, különösen pedig az LCD tévék egyre kevesebb bevételt generálnak, sőt az utóbbiak már jó ideje masszív veszteséggel működnek. A Sony a teljes pénzügyi évet tekintve is egymilliárd dolláros veszteséggel számol, ami sorozatban a vállalat negyedik veszteséges éve lesz.
Új célpontok ■ A Sony továbbra sem tervezi, hogy bármelyik üzletből kivonuljon, sőt a nemrég meghirdetett "négy képernyős stratégia" jegyében a televíziók, a laptopok, a táblagépek és
a mobiltelefonok közös fejlesztésével folytatja a harcot az egyre koncentráltabb piacon. (A játékkonzolokat nem nevesítik az összekötött, szinkronizálható és közös alkalmazásokat futtató eszközök sorában – valószínűleg a tévéképernyők alá kell számítani őket.) A sikeres folytatáshoz viszont új bevételi forrásokra lesz szükség, amit a Sony a lakossági piacon kívül keres.
A cég egyik alelnöke tegnap jelentette be egy tokiói sajtóeseményen, hogy a Sony a jövőben nagyobb hangsúlyt helyez a non-konzumer elektronikai termékek előállítására. Így például kijelzőkkel, képérzékelőkkel vagy akkumulátorokkal látná el az olyan iparágakat, mint mondjuk az egészségügyi eszközök gyártása, amelyben a társadalom elöregedésére való tekintettel amúgy is növekvő keresletre számítanak. A Sony ezeken a területeken az elkövetkező három-öt év során egyharmadával növelné meg forgalmát, összesen kétezer milliárd jenes (26 milliárd dolláros) bevételt célozva meg beszállítóként.