Az online ügyfélkapcsolati rendszereket kínáló Salesforce.com, sok más nagy IT cég mellett már javában készül a PC-k utáni korszakra. Éves konferenciájukon többek között egy HTML5 alapú érintőképernyős megoldást is bejelentenek.
Ezen a héten zajlik a Salesforce.com nagy éves rendezvénye, a Dreamforce. A San Franciscóban megrendezett eseményre talán nem is megfelelő a nagy jelző, hiszen idén több mint 40 ezer látogatót várnak. Ez a létszám is jól mutatja, milyen potenciál rejlik a szoftverszolgáltatásként igénybe vehető üzleti szoftverekben.
Új kor hajnalán? ■ Idén az előadások és a bejelentések egyértelműen a PC-k utáni korszakra koncentrálnak. A mobil, érintőképernyős eszközök hatalomátvételének egyik
legkorábbi szószólója - érthető módon - az iPhone okostelefonnal és iPad táblagéppel bankot robbantó Apple-vezető volt. A napokban kényszerű visszavonulását bejelentő
Steve Jobs vízióját egyre több cég osztja. A héten például a virtualizációs megoldásairól ismert
VMware vezetője nyilatkozott hasonlóan.
A Salesforce.com egyik nagy bejelentése ennek megfelelően az a HTML5 alapú rendszer, amely egységesen tudja kiszolgálni a különböző mobil platformokat használó ügyfeleket. A Touch.Salesforce.Com segítségével a szállító teljes eszköztára elérhető és változtatható lesz, beleértve a speciálisan az ügyfél számára fejlesztett kiegészítő lehetőségeket is.
Az egységes megoldás viszont nem jelenti azt, hogy a Salesforce.com felhagyna a különböző operációs rendszerekre külön készített natív alkalmazások fejlesztésével és támogatásával. A cég alelnöke szerint a natív alkalmazások elsősorban az egyszerű, gyors lekérdezési folyamatoknál lehetnek hasznosak, a bonyolultabb, a szoftver egészét érintő esetekben viszont sokkal praktikusabb, ha az ügyfeleknek nem kell állandóan új verziót telepíteni, hiszen a Touch mindig a legfrissebb állapotot fogja megjeleníteni.
Szocializálódás ■ A rendezvény másik üzenete a social enterprise, azaz a közösségi vállalat lesz. A Salesforce.com szerint ebbe az irányba kell elmozdulni minden cégnek, ha sikeres akar lenni a saját piacán. A közösségi vállalat aktívan figyeli az ügyfelek, a partnerek és a konkurencia virtuális térben tett megnyilvánulásait, majd ezek alapján közösségi profilt készít a meglévő és potencionális ügyfelekről.
Ez utóbbi segíti a céget, hogy a megfelelő formában és csatornán tudjon kommunikálni a kliensekkel, ami nyilvánvalóan a márkahűségtől az eladásösztönzéséig számos előnnyel járhat. A közösségi vállalat egyébként nem csupán kifelé használja a közösségi hálózatokat, de házon belül is ilyen megoldással éri el, hogy a munkatársak kapcsolattartása, információcseréje gördülékeny legyen.
Természetesen a Salesforce.com-nak erre is van megoldása. A konferencián debütál több újítás is a Chatterhez, a cég kollaborációs és közösségi hálózati funkciókat nyújtó termékéhez. A szállító szerint a világ több mint 100 ezer vállalatánál aktívan használt megoldást a jövőben a cégek már nem csak házon belül használhatják, hanem kiterjeszthetik az együttműködő külső partnereikre is.
http://www.bitport.hu/trendek/vmware-cloud-veget-vet-pc-uralmanak