Február első hetében a Google megkezdte egy szórakoztató-elektronikai berendezés terveinek engedélyeztetését. Azt ugyan még nem tudni, pontosan mit tud majd az eszköz, de az új trendek szerint érdemes lehet saját hardvert gyártani.
Lehet támogatni és ellenezni azt a felvetést, mely szerint a PC-korszaknak lassacskán vége - az viszont tény, hogy az asztalokhoz kötött, egy fő-funkcióra épülő eszközök helyett sokkal általánosabb célú megoldások felé mozdul a világ. A folyamatnak csak az első hullámát jelentik a PC-k képességeit kiterjesztő okostelefonok és tabletek, a jövő sokak szerint egy mindent mindennel összekapcsoló rendszerből és az ezen keresztül minél több feladatot ellátó eszközökről szól. A hírek szerint a Google is elindul ebbe az irányba.
Titokzatos fekete doboz ■ A Google a múlt héten nyújtott be engedélyeztetési kérelmet egy saját hardver terveivel kapcsolatban. A friss beadvány alapján annyi került nyilvánosságra, hogy egy többféle vezeték nélküli kommunikációs lehetőséggel felvértezett eszközről van szó, amely egyéb elektronikai eszközökhöz tud kapcsolódni. Ebből persze még nem derül ki sok minden, a titokzatos "dolog" ugyanúgy lehet világmegváltó kommunikációs csomópont, mint egy óvatosan felturbózott Google TV alapú eszköz.
A hírek szerint azonban a Google ezúttal már nem elégszik meg azzal, hogy más gyártókon keresztül legyen jelen a hardverpiacon. Az Android, a Chromebook vagy épp a Google TV-platform után az új eszköz már állítólag saját néven jelenhet meg. A beadványból kiderül, hogy a vállalat nem csak saját laborjaiban szeretné tesztelni a prototípusokat, hanem az alkalmazottak otthonaiban is: összesen 102 helyszínre kértek kihelyezett tesztelési engedélyt július 15-ig.
Vagy valami, vagy megy valahová ■ A szakértők szerint az eszköz saját fejlesztését a remények szerint hamarosan lezáruló Motorola Mobility szakembereinek és technológiáinak felhasználásával végzi a keresővállalat. Az első elemzői vélemények szerint ugyan manapság önmagában a hardverfejlesztés elég vékony jégnek számít, a Google-höz hasonló "multifunkciós" vállalatoknak azonban bejöhet az irány. Ahogy az Amazon sem a Kindle Fire táblagép hardverén keres pénzt (sőt, pár dollárt még veszít is), a Google is könnyen megtalálhatja az egyensúlyt egy saját fejlesztésű hardvereszköz és a rajta futó szolgáltatások segítségével.
Ha megérkezik a titokzatos eszköz, bármire is lesz képes, bizonyára mindent Google szolgáltatásokon keresztül valósít meg. Gmailben levelez, Google Talkon keresztül kommunikál, vagy épp valamilyen teljesen saját új megoldást kap. Egy a lényeg: a Google rendszerén átfutó reklámok ott lesznek mindenhol, márpedig a vállalat igazán ebből él. Innentől pedig máris tisztán látszik a hardver létjogosultsága: ha PC-n lassan csökken a weben keresők és webes szolgáltatást használók (ezáltal pedig a hirdetésekre kattintók) száma, meg kell találni az újabb irányokat... vagy épp fejleszteni kell egy sajátot.