A reklámpiac nagy vesztesei a napilapok, a magazinok és a rádió. A net jól jöhet ki a felfordulásból.
Továbbra is meglehetősen pesszimista a médiaipar a reklámbevételeket illetően. A Marketing & Media szaklap és az Ipsos által készített felmérés során 100 médiapiaci szakembert kérdeztek meg arról, milyen reklámpiaci tendenciákra számítanak a következő két hónapban. Az eredmény röviden összefoglalva: a napilapok, a magazinok és a rádió továbbra is szívóágon maradnak, az országos kereskedelmi tévék talán megússzák a reklámpiaci Armageddont, viszont a net viszonylag jól jöhet ki az egészből.

Reklámbevételeik növekedésére az online médiák és a kábeltévék számíthatnak. Az országos kereskedelmi tévékkel kapcsolatban sem túl optimisták a megkérdezettek. Többségük (51 százalék) úgy látja, hogy az idén is csökkeni fog a tévék bevétele. A netes médiumoknál a válaszadók 83 százaléka számít a reklámkiadások emelkedésére.

Nőhet a reklámköltés a telekommunikációban | A kutatásban részt vevők közel 40 százaléka nyilatkozta azt, hogy saját vállalatának médiaköltései nem változnak a második negyedévben 2009 hasonló időszakához képest. Az előző felméréshez képest 10 százalékponttal több megkérdezett, 34 százalék állította, hogy növelik kiadásaikat.

Szektoronkénti bontásban azonban kiderül, hogy magasabb reklámköltésre leginkább a bankszférában és a telekommunikáció terén dolgozó médiaszakemberek számítanak. Ezzel szemben az autóiparban dolgozó kommunikátorok kétötöde véli úgy, hogy cégénél nem fog nőni a hirdetési költés.

Javuló tendencia | Az eredmények feldolgozásánál az Ipsos minden egyes kategóriánál megnézte a csökkenést, stagnálást, illetve növekedést jóslók százalékos megoszlási arányát, s a Magyar Reklámszövetség reklámköltési adatait figyelembe véve az egyes médiatípusokat súlyozta, szem előtt tartva a válaszadók saját cégére vonatkozó előrejelzéseket.

A Médiaindex bázisértéke – ha a kedvező és kedvezőtlen várakozások ugyanakkorák lennének – 1000 pont lenne, de mivel az esetek nagyobb részében inkább csökkenést várnak, az index értéke ennél alacsonyabb, 985. Ám ez a szám javuló tendenciát jelez, az első negyedéves felmérés 972-es indexet hozott ki.

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.