Soha nem adott el annyi okostelefont az LG, mint 2013 első negyedévében.
Az LG volt az a mobilgyártó egészen tavalyig, amelyiknek semmi sem jött össze igazán. Miközben a többi gyártó brillírozott, és letarolták a piacot, addig a koreai cég csak botladozott és olyan mobilokkal rukkolt elő, amelyekre nem voltak kíváncsiak a vásárlók. 2013 első negyedévében (január-március) azonban fordult a kocka, mivel az LG ez alatt az időszak alatt 10,3 millió okostelefont értékesített, amivel ellensúlyozni tudta a többi üzletág gyengébb teljesítményét. A gyártó azóta nem adott el ennyi készüléket, mióta belépett a smartphone-piacra.
Soha nem adtak el ennyi mobilt ■ A cég az első negyedévben 20,3 millió dollár nettó nyereséget termelt, ami visszaesésnek számít az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest. Az összesített árbevétel (13,01 milliárd USD) azonban 6,8 százalékkal nőtt az egy évvel ezelőtti adatokhoz viszonyítva, ami elsősorban az újjáéledő okostelefonos részlegnek köszönhető. Maga a mobilos üzletág (LG Mobile Communications Company) 28,5 százalékkal több árbevételt (2,96 milliárd USD) termelt az első negyedév során, mint 2012 hasonló időszakában.
LG Optimus G Pro: sikeres mobilok
Az ugrás annak köszönhető, hogy nem csak a felső kategóriás készülékek (
Optimus G, Optimus G Pro), teljesítettek jól, hanem az olcsóbb árfekvésű L széria tagjai is. A siker másik nagyon fontos összetevője a Nexus 4, ami a Google megrendelésére készült és a forgalmazás megkezdése után hosszú ideig hiánycikknek számított. A cég a következő negyedévre további növekedést jósol, amit elsősorban a hamarosan piacra kerülő Optimus L sorozat második kiadásával, illetve az Optimus G Pro és Optimus F készülékek piacra dobásával magyaráznak.
Bajban a plazma ■ Amilyen jól ment a szekér a mobilok területén, olyan nehéz volt a TV és az IT termékek dolga 2013 első negyedévében. Az LG jelentése szerint a plazma televíziók iránti kereslet erős visszaesése, illetve a PC-piac hanyatlása okozta a nehézségeket, ami a bevételeken is meglátszik. Az LG Home Entertainment Company 4,77 milliárd dollár bevételt ért el ezen a területen; egyedül az LCD TV-k eladási nőttek, ami Kínának, illetve a Független Államok Közösségébe tartozó országoknak köszönhető.
Az üzemi nyereség (27,68 millió dollár) az egy évvel ezelőtti eredményekhez képest visszaesés, de az LG itt is erősödést prognosztizál a következő negyedévre nézve, mert várakozásiak szerint a 3D Smart TV-k és az UHD TV-k képesek lesznek megfordítani a tendenciákat.