Bár a Dell nemzetközi kommunikációjában már lépten-nyomon felbukkan a "nem vagyunk PC-gyártók" kitétel, a hazai képviselet szerint Magyarországra itt is jellemző a sok más területen megszokott óvatos fáziskésés. Mindemellett itthon is érezhető az anyavállalat adatközpontokra és szolgáltatásokra fókuszáló új stratégiája.
Bár a hazai piac a számok tekintetében elenyészőnek számíthat a Dell központjából nézve, a magyar képviselet szerint viszonylag rövidre sikerült faragniuk a legújabb notebook-, PC- és mobileszköz-sorozatok Magyarországra érkezésének csúszását.
Borsi Zoltán, az otthoni és kisvállalkozói üzletágért felelős képviseleti vezető szerint mostantól egyaránt elérhetők a konzumer felhasználóknak szánt Inspiron, valamint a vállalati használatra szánt Latitude sorozatú notebookok legújabb modelljei. Mint ahogy
az általunk is tesztelt Inspiron 5521 esetében is látható, a konzumer széria egyes elemei is "átlógnak" a professzionális, akár céges környezetben is alkalmazható szegmensbe, és mindegyik modellen megjelent a Windows 8.
Tapogatózás a kijelzőn és a boltokban ■ Az új hardverek egytől-egyig a Microsoft új operációs rendszeréhez idomulnak: a nem érintőkijelzős modellek is multitouch érintőpaddal és egyéb apróságokkal segítik a megújult felület használatát. Borsi Zoltán elmondta: a vevők egyelőre óvatosan próbálkoznak az ismeretlen felületnek "köszönhetően", de úgy vélik, a lakossági termékek esetén hamar átfordul a tendencia, ha a legtöbb notebookot már előre telepített Windows 8-cal szállítják.
Bár a Dell is beszállt a táblagép-versenybe, az Inspiron 10 mellé viszont a jelenlegi helyzet szerint csak a jövő év elején érkezik az XPS 12, amely egy sajátos kialakítású tablet-notebook hibrid. Ebben a modellben nem a manapság divatos tablet plusz billentyűzetes dokkoló megoldást alkalmazták, táblagépből varázsolva laptopot, hanem épp fordítva. A notebook kijelzője saját alumínium keretében átpördíthető fordított állásba, így a fedelet visszacsukva tabletes üzemmódban használható az eszköz. A hibrid december 13-tól több kiépítésben is elérhető a nemzetközi piacon, Core i5 és i7 processzorokra alapozva.
Célkeresztben a vállalatok ■ Bár az európai régiónak akadnak sajátosságai értékesítési stratégia terén,
a Dell változó piaci pozicionálása már itthon is egyre jobban érezhető – mondta el
Dienes-Oehm Tivadar, a hazai képviselet kereskedelmi vezetője. A hazai vállalatok felé is kommunikálják egyre erősödő adatközponti fókuszukat. Ez a szegmensük több téren is "saját lábra állt", főként az elmúlt időszak felvásárlásainak köszönhetően: míg régebben az EMC tároló megoldásait kínálták, most már van saját storage-uk, és hálózati megoldásaikkal egy kézből tudják kiszolgálni az adatközpontokat.
A vállalati kínálat kiegészült a Wyse vékonykliens- és virtuális desktop-megoldásaival, valamint a Quest adatbázisok és egyéb megoldások migrációját elősegítő technológiáival. Kérdésünkre Dienes-Oehm Tivadar elmondta, hogy már a legújabb Windows szerverplatformra épülő rendszerek is egyre nagyobb figyelmet kapnak itthon, néhány vállalatnál már folynak a próbaüzemek. A Microsofttal közösen vállalati kliensek és átfogó infrastruktúrák terén is beindult az üzlet, ezért a vezető szerint idén mindenképp tartani tudják forgalmi elvárásaikat.
A kliens-virtualizáció itthon még szintén lassan erőre kapó terület, de már itt is elindultak pilot projektek: jellemzően a több ezer géppel rendelkező nagyvállalatok alakítanak ki 50-100 felhasználós próbakörnyezeteket, amelyekben működés közben tesztelik az új technológia hatékonysági, valamint költségeket érintő változásait.
Az x86-szerverek unixos kiszolgálókhoz viszonyított előretörése szintén segíti a Dellt a szerverpiacon: Magyarországon a vállalat
stabilan tartja második helyét. A fókuszváltás eredményeként nemzetközi A dell bevételei ma már körülbelül fele-fele arányban származnak a desktop rendszerekből, illetve és a vállalati, adatközponti megoldásokból és szolgáltatásokból. Itthon egyelőre a desktop adja a nagyobb bevételt: a két szakember szerint abból jön a bevételek mintegy 65 százaléka. A legnagyobb falat a szolgáltatások bevezetése. Ezeket ugyanis a nemzetközi piacon közvetlenül kínálja a Dell, itthon azonban be kell őket illeszteni a rendszerintegrátorok és egyéb partnerek kínálatába, ami hosszabb időt vesz igénybe.