A tőzsdei bevezetés első napján máris több mint negyedével többet ér egy LinkedIn részvény. A vártnál jobban szeretik a befektetők a professzinális közösségi szolgáltatást. A többi tőzsdére készülő versenytárs is reménykedhet, csak nehogy túlfújják a lufit...
Hosszas tervezgetést követően május 19-étől indult meg a kereskedés a LinkedIn részvényeivel a New York-i tőzsdén. A 32 és 35 dollár közötti induló árfolyamra belőtt papírok nap közben már 45 dollárért cseréltek gazdát, és az összes értékesítés máris jóval meghaladta az előrejelzéseket. A LinkedIn az első hét végéig 274 millió dolláros értékesítésre számított, ehhez képest az első nap eredménye 352,8 millió.

Nagy a bizalom Az elemzők szerint mindenki erős lehetőségeket lát a főként üzleti célra használt közösségi oldalban, és az első nap eredményei alapján további növekedést várnak. Ben Howe, az America's Growth Capital igazgatója szerint szabályos "etetési őrületet" okozott a LinkedIn színre lépése.

Ez egyelőre igazolja a LinkedIn tőzsdei megjelenésének időzítését: a Facebook ugyanis szintén régóta tervezgeti a tőzsdére menetelt, ám egyelőre mégsem tették meg ezt a lépést. A LinkedIn a szakértők szerint ezért is tud "nagyot villantani", a közösségi óriás árnyékában már jóval szerényebb tőzsdei sikert könyvelhettek volna el.

Lufi vagy zeppelin? Ha a diadalmenet továbbra is folytatódik, az elemzői vélemények szerint felgyorsul a közösségi média szereplői, valamint az ehhez a piachoz kapcsolódó egyéb szolgáltatók tőzsdei megjelenése. A Facebook mellett a Twitter, a Groupon, vagy a közösségi játékokkal hatalmasat kaszáló Zynga kapcsán is régóta beszélnek arról, hogy bármikor megjelenhetnek a részvénypiacon.

Holnapután tőzsdére megy a LinkedIn
LinkedIn: 100 millió felhasználó fölött [infografika]

Ehhez viszont már most kapcsolódik pár óvatosságra intő hang is: az aggódó elemzők attól tartanak, hogy ha ezek a vállalatok a LinkedIn sikerén és a jó előjeleken felbuzdulva gyors egymásutánban robbannak be a tőzsdére, akár visszafelé is elsülhet az akció. Szerintük 1999-ben kidurrant dotkomlufihoz hasonló gyors zuhanást idézhet elő, ha a befektetők egyszerre több, hasonló piacon háborúzó versenyző tőzsdei felbukkanásakor elveszítenék hitüket az üzletág átütő erejében és növekedési lehetőségeiben, így tömegével kezdenének megszabadulni a részvényektől. Egyelőre mindenesetre a baljós hangok ellenére a LinkedIn kilóra megvette a Wall streetet, és bizakodva indulhat neki a második napnak.

Senki nem érti és senkinek nem kell, mégis öntik bele a pénzt – mi az?

A válasz természetesen a generatív mesterséges intelligencia, amire a Gartner szerint idén közel 650 milliárd dollárt költ a világ.
 
Körképünkben áttekintjük, hogy szűkebb és bővebb környezetünkben mit sikerült elérni a digitális gazdaság és életvitel felé vezető úton. Spolier: nem állunk olyan rosszul, mint gondolná, és nem állunk olyan jól, mint szeretné.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.