Hiába él válságos időket a személyi számítógépek piaca, az erős hazai bázissal rendelkező Lenovo történelmi negyedévet zárt.
Miközben a rivális HP-nál annak örülnek, hogy "csak" 20 százalékot esett az elmúlt negyedévben a személyi számítógépek eladása, a kínai Lenovo köszöni szépen, nagyon jól boldogul az IDC számításai szerint közel 14 százalékott zsugorodó piacon.



Növekedés recesszió idején ■ A március végével zárt 2013-as pénzügyi év negyedik negyedéve a vállalat történetének legerősebb tavaszi periódusát hozta. Az amerikai dollárban számított 7,8 milliárdnyi bevétel ugyan csak 4 százalékkal jobb a tavalyinál, ám a profit mindeközben 67 millióról 127 millió dollárra emelkedett, azaz 90 százalék javulást sikerült elérni ezen a területen. A kínai gyártó teljes üzleti évére sem panaszkodhat: a bevételek 15 százalékkal emelkedve elérték a 33,9 milliárd dollárt, a nettó nyereség pedig a 2012-es szinthez képest 34 százalékkal nőve 635 millió dollár lett.

Mindössze 1,5% 
marad az összbevételből a Lenovo kasszájában.
A PC piac nehézségeit azért jól mutatja, hogy a bevételei több mint 90 százalékát a személyi számítógépekből realizáló Lenovo nettó profitrátája, azaz bevételarányos tiszta nyeresége a most zárt, kiemelkedő negyedévben is mindössze 1,5 százalék lett. Az emlegetett HP ezzel szemben sokkal szélesebb portfólióval bír, aminek köszönhetően még a borzasztóan nagy mínuszokkal zárt legutóbbi periódusban is 4 százalékos eredményt hozott a cég ebben a mutatóban.

A Lenovo kasszájában tehát nem sok maradt a nap végén, viszont arra büszkék lehetnek, hogy a haldokló PC-s piacon a laptopok és a hagyományos asztali gépek tekintetében is alig vagy egyáltalán nem estek vissza forgalom és eladott darabszám tekintetében. A gyártó átlagon felüli teljesítménye mögött elsősorban az erős hazai, azaz a kínai piac áll. A távol-keleti országból származott a negyedik negyedév cégszintű bevételeinek 40 százaléka. A világ legjelentősebb PC-piacán tovább tudta növelni előnyét a cég, immár az országos torta 32 százaléka az övé. Világszinten is közeleg a trónfosztás: a legfrissebb adatok szerint a HP 15,7 százalékot birtokol, míg a Lenovo 15,4-en áll.

Alakul a mobilizálás  Bármennyire is jól alakulnak a PC-s erőviszonyok a kínai gyártó számára, a cég nagyon bölcsen megpróbál minél nagyobb fókuszt helyezni a mobil és a tabletes szegmensekre. Ennek korai eredményei már most látszanak, hiszen a Lenovo mobil üzletága immár a teljes vállalati forgalom 9 százalékát adja.

A jövőbeli tervekről beszélve a Lenovo első számú vezetője kifejtette, hogy a jelenlegi pénzügyi évben a tavalyinál 20 millióval több, azaz 50 millió okostelefont akarnak leszállítani, táblagépekből pedig 10 millió a cél, ami a márciusban zárult előző üzleti év eredményénél ötször nagyobb szám. Az okostelefonos piacon szintén Kínában rendelkezik a legjobb pozícióval a cég, de jelenleg is zajlik a termékek bevezetése több feltörekvő régióban, például Oroszországban, Indiában, Indonéziában és Vietnamban. Ugyanakkor a vállalt vezére azt is bejelentette, hogy készülnek az amerikai és az európai piacok meghódítására is, igaz, konkrét dátumot nem említett. 

Van remény ■ Végül a PC-piacra visszatérve a Lenovónál úgy látják, hogy 2013 második felében erőre kaphat a globális kereslet. Ezt egyfelől az újabb, olcsóbb Windows 8-at futtató gépek megjelenésétől várják, másrészt remélhetőleg a Microsoft új operációs rendszerét is megújult figyelem fogja kísérni, amint a nemrég beharangozott 8.1-es "javítócsomag" megérkezik valamikor az ősz folyamán.

HP: hiába a visszaesés, örültek a befektetők
A Gartner szerint is haldoklik a PC-piac

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.