Több mint 60 százalékkal növekszik a következő három évben a mobilokra, tabletekre fejlesztett tartalmak globális piaca – állítja a Juniper Research. A növekedés egyik fő motorja: a játék.
Az idén a világon várhatóan a 40 milliárd dollárt meghaladó összegben értékesítenek tartalmakat mobiltelefonon és táblagépeken – állítja a Juniper Research egy friss jelentése.

Kétszámjegyű növekedés Az amerikai piackutató szerint a tartalomgyártó piacnak a következő években sem megy majd rosszul. Az elemzők szerint ez a szegmens a következő három évben mintegy 25 milliárd dollárral nő, vagyis 2016-ban legalább 65 milliárd dolláron osztozhatnak majd a piac akkori szereplők.

A Juniper Research a mobil tartalompiac üzleti modelljeinek, az azon tevékenykedő cégek stratégiájának lehetséges irányait vizsgálta követekező négy évre vonatkozóan. A 2017-ig tartó időszakban az elemzés szerint a növekedés elsősorban a táblagépekre vásárolandó játékalkalmazásoknak, videóknak és az elektronikus könyvtartalmaknak köszönhető majd. Az értékesítés felfutását az is segíti, hogy rohamosan terjed majd a mobilokon a közvetlen számlázási lehetőség (Direct Carrier Billing – DCB), azaz a szolgáltatók közvetlenül tudják kasszírozni szolgáltatásaik ellenértékét.   

Tarolnak az e-book tartalmak Az elemzés részletesen taglalja az egyes szegmensek jelenlegi és jövőben várható trendjeit. Jelenleg a tabletes e-book tartalmak generálják a legnagyobb egyedi forgalmat, és ebben aktív szerepet kapnak az ismert e-olvasó alkalmazások, melyek ugyanolyan népszerűek lettek, mint az ekönyv olvasó hardverek.

Ami a videoalkalmazások piacát illeti, ebben a szegmensben a táblagépek aratnak a fizetős és az ingyenes szolgáltatásoknál is. A leglátványosabb elmozdulás a játékpiacon látható, ahol a Juniper Research kutatói szerint elindult egyfajta migráció a tábalgépek irányába a dedikáltan játékhoz fejlesztett hordozható konzolokról (pl. Nintendo 3DS, Sony PS Vita).

Pénzbeszedés egyszerűbben
A fejlődés szempontjából kulcskérdés, hogyan lehet a leggyorsabban, leggördülékenyebben hozzájutni a különféle tartalmak ellenértékéhez. Bár azt az elemzők is elismerik, hogy ma még az uralkodó számlázási mechanizmus a hagyományos hitel-, vagy debit kártyákhoz kapcsolódik, vannak már előremutató üdítő kivételek is. A tartalompiac olyan élharcosai, mint a Google Play és a BlackBerry App World egyre nagyobb mértékben élnek a közvetlen szolgáltatói számlázás lehetőségével. Ezzel az elemzők szerint azokat is be lehet vonni az online vásárlásba, akik egyáltalán nem használnak bankkártyát. Ezért a kutatók közép távon a DCB alkalmazások iránti kereslet felfutását jósolják.

A tanulmány kitér arra is, hogy a zene és a videó együttvéve közel a felét adja manapság a globális mobil tartalompiac bevételeinek, és – teszik hozzá a tanulmány írói – a megnövekedett videoforgalom erőteljesen le is terheli a mobil hálózati kapacitásokat.

2013 kisgömböce: a mobil?
Üzletet látnak a hazai mobilcégek a zeneletöltésben

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.