A CNN kutatása azt vizsgálta, kik, milyen tartalmakat és milyen csatornákon keresztül osztanak meg másokkal. Az egyáltalán nem meglepő végkövetkeztetés az lett, hogy trendvezérek szűk köre elsősorban közösségi oldalakon keresztül juttatja el a hírek többségét.

A CNN 2300 olvasót monitorozott a világ minden tájáról, hogy képet kapjon hírfogyasztási és főleg -megosztási szokásaikról. A két hónapos kutatás a józan paraszti ésszel is kikövetkeztethető eredményre jutott: a hírek terjesztésében egy szűk csoport vállal oroszlánrészt, és elsősorban a közösségi csatornákon keresztül juttatják célba ajánlásaikat.

Hírvivő kisebbség Számokra lebontva ez azt jelenti, hogy a megosztások majd’ 90 százaléka az olvasók alig több mint negyedéhez köthető. Az elosztási csatornák között egyértelműen a különböző közösségi oldalak vezetnek.

A Facebook, a Twitter, a YouTube és a MySpace felületein történt a terjesztés 43 százaléka. Az e-mail azért még mindig elég jól áll a maga 30 százalékos arányával, az sms 15 százaléka viszont meglepően magasnak tűnik. Talán ez utóbbi mögött az okostelefonok erőteljes elterjedése áll, bár azokkal egyszerűbbnek tűnik a fenti csatornák használata. A sor végére került az azonnali üzenetküldés 12 százalékkal.

Kulturális eltérések A megosztás mögötti alapvető motivációs indokokat vizsgálva arra jutottak, hogy régiónként eltérőek a szokások. Észak-Amerikában és Európában elsősorban azért osztanak meg anyagokat egymással az emberek, mert úgy gondolják, hogy az a másik számára hasznos, érdekes lehet. Ezen belül Európában komolyabb szerepet kapnak a munkához köthető ajánlások. Ázsiában ezzel szemben olyan témák keringenek, amelyek a küldő nézeteit, tudását, identitását erősítik meg.

Téma szerinti bontásban az látszik, hogy a cikkek kétharmada az aktuális, vezető anyagok közül kerül ki, 19 százalék „breaking news”, a vicces, érdekes cikkek pedig körülbelül egy hatodát teszik ki a teljes spektrumnak. Az anyagok jó része általános érdeklődésre számot tartó írás, de kiemelten nagy arányban szerepelnek pénzügyi, tudományos, informatikai témák, valamint olyan tartalmak, amelyek vizuálisan is megragadják az emberek figyelmét.

Jó sztorira a hirdető is vevő A CNN alelnöke szerint a kutatás célja az volt, hogy felmérjék az ajánlott tartalmak és a hirdetések között esetlegesen létező összefüggéseket. Didier Mormesse elmondása szerint azt tapasztalták, hogy a sokak által terjesztett sztorik mellett elhelyezett reklámokra fogékonyabbak voltak az olvasók. Ennek megfelelően azok a médiumok, amelyek ilyen jellegű anyagokat rendszeresen képesek előállítani, jobban képesek kiszolgálni hirdető partnereiket.

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.