A rekordokat döntő fekete péntek után a most hétfőn tartott Cyber Monday még jobb eladásokat hozott. A mobil eszközök egyre több forgalmat generálnak.
Az amerikai vásárlóknál vagy nincs válság, vagy nagyon nem tudnak róla. A karácsonyi vásárlási szezont megnyitó akciós nap, a
Black Friday után a most hétfői Cyber Monday alatt is óriási forgalmat bonyolítottak a kereskedők az Egyesült Államokban.
Az IBM által szolgáltatott adatok alapján az látszik, hogy idén a harmadával több dollárt költöttek webes vásárlásra, mint a tavalyi akciós napon. Sőt, az amúgy igen sikeres múlt heti fekete péntekhez képest is majdnem 30 százalékkal nagyobb árbevételt realizáltak az online boltok. Hogy a helyzet még rózsásabb legyen, arról az egy főre jutó átlagos költés gondoskodik: míg tavaly bő 193 dollárt hagyott ott a webshopokban egy átlagos amerikai, idén ez már meghaladta a 198 dollárt.
Mobilizálódtak ■ A nagy vásárlási őrülethez idén már komoly arányban tudtak hozzájárulni a mobil eszközökről, okostelefonokról, táblagépekről érkező vásárlók. A webhelyekre látogatók 10,8 százaléka ilyen módon jutott a webáruházak honlapjára, miközben 2010-ben ugyanez az arány még csak 3,9 százalék volt. A vásárlások értékében még erőteljesebben mutatkozik meg a változás: idén az összes forgalom 6,6 százaléka jött mobilról, míg tavaly mindössze 2,3. Érdekes módon az idei fekete pénteken a mostani Cyber Mondaynél is sokkal jobb arány, 9,8 százalék jött ki a mobil eszközökre a teljes online költésből.
Eszközökre és operációs rendszerekre bontva a vásárlókat azt látjuk, amit előre borítékolni lehetett: az Apple táblagépe, az iPad 3,3, az iPhone okostelefon pedig 4,1 százalékát adta az online boltokban regisztrált összes oldalletöltésnek. A sok gyártó kínálatában megtalálható Android operációs rendszer összesen is csak 3,2 százalékot tud felmutatni. Ami még figyelemre méltó, az az Apple táblagépeit használók vásárlási kedve: az iPad-használók kimagasló, 5,2 százalékos arányban költöttek pénzt az oldalakon, amelyeket meglátogattak hétfőn.
Itthon is lehet készülni ■ A hazai kereskedők is meglátták már a lehetőséget az ilyen különleges napokban. Tavaly 241 webáruház vett részt
az első magyarországi Ingyen Szállítás Napon. A résztvevõ webáruházak forgalma átlagosan bő öt és félszer volt nagyobb, mint egy normál decemberi napon, és száz látogatóból több mint négy vásárolt.
Idén a már említett, december 15-ére meghirdetett
Ingyenes Szállítási Nap mellett kihasználhatjuk a
Zöld Hétfő lehetőségét is. Ez utóbbi december 5-én, azaz jövő hétfőn lesz, és szintén ingyenes kiszállítást ígér a vásárlóknak. A tervek szerint ezt az akciót jövőre is folytatják a programban résztvevő kereskedők, azaz minden hónap első hétfőjén lehet majd kihasználni a kedvezményt.