Az eddigieknél többet költene kutatás-fejlesztésre az idén a Huawei. A cél, hogy ne csak az árral, hanem a technológiával is meggyőzzék potenciális ügyfeleiket.
Még biztosabbra akar menni riválisai üzletfeleinek az elhódításában a Huawei. A kínai társaságról az volt a közvélekedés, hogy eddig főként azzal tudott megrendeléseket alhalászni a hagyományos hálózati berendezés gyártók elől, így az Ericsson elől is, hogy olcsóbb eszközöket kínált. 



Kulcskérdés az innováció Ezt a véleményt akarja most gyökeresen megváltoztatni a távol-keleti cég K+F részlegének a vezetője, Li Yingtao. A Bloombergnek nyilatkozva kijelentette: idén a tavalyi 4,9 milliárd dollárnál is nagyobb keretből gazdálkodhatnak, amivel egyben azt is  jelezni kívánják a termékeiket vásárló szolgáltatóknak, hogy többre képesek annál, mintsem egyszerűen megépítsék azokat a hálózatokat, amiket az operátorok akarnak.

A nagy versenytársak, többe között az Ericsson és a Nokia – a Bloomberg adatai szerint – tavaly az utóbbi három évet nézve a legkisebb mértékben növelték kutatás-fejlesztési költéseiket. Az Ericsson a múlt évben nagyjából annyit fordított ilyen célokra, mint a Huawei, idén viszont – ellentétben kínai konkurensével – kevesebbet szándékszik K+F-re fordítani. A piac negyedik szereplőjének számító Alcatel-Lucent 2013-ban 2,6 milliárd dollárból fejleszt.

Kapóra jött az NSN felvásárlás A Huaweinek egyébként kapóra jött, hogy a Nokia kivásárolta a Siemenset a Nokia Siemens Networksből (NSN), az egyesülés ugyanis sok energiát leköt. Emiatt a kínai cég előnyösebb helyzetből tárgyalhat a hálózatuknál generációváltást végrehajtó szolgáltatókkal.
 
Brüsszel és London nagyon nem nézi jó szemmel a Huawei utóbbi időben tapasztalható európai térnyerését, amit a cég ügyében az elmúlt hónapokban indított dömpingvizsgálattal is kifejezésre juttatott. Ez sem rettenti azonban vissza a további offenzívától a távol-keleti társaságot, amely a közelmúltban szerződtette a Nokia egyik korábbi vezetőjét. Colin Giles, aki korábban a finn cég értékesítésért felelős elnökhelyettese volt, a jövőben kulcsszerepet játszhat a távol-keleti társaság globális márka- és marketingstratégiájának a megalkotásában. 

Nyitni kellene a kínai piacot is
Ami a brüsszeli vizsgálatot illeti, mint korábban megírtuk, az EU hajlandó lenne ettől eltekinteni, ha a távol-keleti ország maga is nyitottabb lenne a versenyre, azaz az eddigieknél nagyobb lehetőségeket biztosítana belső piacán az európai berendezésgyártóknak.

Brüsszel elvárása az, hogy az EU hálózati berendezéseket gyártó cégeinek részesedése elérje a távol-keleti ország piacán a 30 százalékot. A vita középpontjában egyébként az EU-nak az a határozott álláspontja áll, hogy hogy Peking állami pénzekkel támogatja technológiai cégeit, hogy azok európai lonkurenseiknél alacsonyabb áron adhassák eszközeiket.

Partneri megállapodást kötött a kormány és a Huawei
Beszállítóit is Magyarországra hozná a Huawei
 
A konfliktus meglehetősen paradox eleme, hogy az európai szállítók sem szeretnék, ha kereskedelmi háborúba torkollna a vita. Ők elsősorban attól tartanak, hogy ha támogatják az Unió törekvéseit, kizárják magukat a kínai piacról. Márpedig ott a China Mobile révén mostanában több milliárd dolláros távközlési beruházásra lehet számítani.

A magyar piacon is erősek Magyarországra is igaz egyébként, hogy a Huawei egyre több üzletet nyer el. Mint ismert a Vodafone Magyarország az utóbbi években a távol-keleti céget bízta meg hálózatának modernizációjával. Sőt a hagyományosan az Ericssonos felségterületnek tartott Magyar Telekomnál is megvetette a lábát a kínai társaság, amely a legnagyobb hazai távközlési szolgáltató gerinchálózatának 100 gigabites sebességűre fejlesztésében vesz részt.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.