A közösségi vásárlás az egyik legújabb webkettes őrület, amelyből a hírek szerint a Google sem szeretne kimaradni: jól értesültek szerint megveszi a trend egyik kirobbantóját, a Groupont.
Az internetes sikersztorik közül az utóbbi évek egyik leggyorsabban fejlődő trendje a közösségi média és a vásárlás erejét összekapcsoló irányzat. A Magyarországon is egyre sikeresebb kezdeményezés a világ fejlettebb országaiban már valóságos őrületté nőtte ki magát, többek között a legismertebb közösségi vásárló-oldal, a Groupon jóvoltából. "Megbízható források" most nem kevesebbet állítanak, mint azt, hogy a vállalatot már be is kebelezte a Google.

Kötélhúzás A Groupon lehetséges megvásárlásáról már jó ideje keringenek a pletykák, ráadásul történtek már erre utaló konkrétabb lépések is. Néhány hónapja a Yahoo tett ajánlatot a vállalatra, ám akkor a Groupon visszadobta az 1,7 milliárd dollárt érő lehetőséget. Akkor arra hivatkoztak, hogy jóval nagyobb potenciált rejt az új trend, ezért saját értéküket szeretnék először 3 milliárdosra feltornászni.

Most azonban a fent említett belső forrásokra hivatkozva több neves nemzetközi online és nyomtatott magazin ír kész tényként arról, hogy a Google ajánlatára már nem lehetett nemet mondani: a Groupon állítólag 2,5 milliárd dollárért adta be a derekát. A vállalatok illetékesei egyelőre nem nyilatkoznak az üggyel kapcsolatban, bár valószínűleg nem húzhatják sokáig a bejelentést, ha valóban létrejött az üzlet.

Együtt olcsóbb
Nem csoda, hogy a közösségi vásárlás ötlete ilyen gyorsan általános tetszést aratott: az elmúlt években az internetes közösségi média előretörésével megszűntek a webes kapcsolattartással szemben táplált előítéletek, a felhasználók többsége természetesnek veszi, hogy valamilyen hálózat tagja, ahol szoros kapcsolatot ápolhat ismerőseivel.

Közösségi vásárlás: gombamód szaporodnak az új oldalak
Itthon is terjed a közösségi vásárlás

Ha pedig egy ilyen hálózat arra is használható, hogy valamilyen árut vagy szolgáltatást kedvezményesebben lehet megvenni a közösködés segítségével, akkor az emberek tömegesen kezdik használni: az eladásra felkínált termékek forgalmazói pedig egy pár százalékos olcsósodásért cserébe hatalmas hirdetési lehetőséget kapnak. Itthon is terjed az új divat: Magyarországon a Veddvelem, a DreamDeal, vagy épp a Bónusz Brigád indított hasonló szolgáltatást.

Ha a Google valóban a Groupon új gazdája lett, az üzlet még nagyobb hátszelet kaphat, hiszen egy hatalmas felhasználói bázis kerül a közösségi vásárlás hálójába: a vásárlók jól járhatnak, hiszen jó részük így találkozik először az új ötlettel, az eladók pedig értelemszerűen még könnyebben szállnak be, hiszen egyre több és több potenciális vevőt érhetnek el.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.