A közösségi vásárlás az egyik legújabb webkettes őrület, amelyből a hírek szerint a Google sem szeretne kimaradni: jól értesültek szerint megveszi a trend egyik kirobbantóját, a Groupont.
Az internetes sikersztorik közül az utóbbi évek egyik leggyorsabban fejlődő trendje
a közösségi média és a vásárlás erejét összekapcsoló irányzat. A Magyarországon is egyre sikeresebb kezdeményezés a világ fejlettebb országaiban már valóságos őrületté nőtte ki magát, többek között a legismertebb közösségi vásárló-oldal, a Groupon jóvoltából. "Megbízható források" most nem kevesebbet állítanak, mint azt, hogy a vállalatot már be is kebelezte a Google.
Kötélhúzás ■ A Groupon lehetséges megvásárlásáról már jó ideje keringenek a pletykák, ráadásul történtek már erre utaló konkrétabb lépések is. Néhány hónapja a Yahoo tett ajánlatot a vállalatra, ám akkor a Groupon visszadobta az 1,7 milliárd dollárt érő lehetőséget. Akkor arra hivatkoztak, hogy jóval nagyobb potenciált rejt az új trend, ezért saját értéküket szeretnék először 3 milliárdosra feltornászni.
Most azonban a fent említett belső forrásokra hivatkozva több neves nemzetközi online és nyomtatott magazin ír kész tényként arról, hogy a Google ajánlatára már nem lehetett nemet mondani: a Groupon állítólag 2,5 milliárd dollárért adta be a derekát. A vállalatok illetékesei egyelőre nem nyilatkoznak az üggyel kapcsolatban, bár valószínűleg nem húzhatják sokáig a bejelentést, ha valóban létrejött az üzlet.
Együtt olcsóbb ■ Nem csoda, hogy a közösségi vásárlás ötlete ilyen gyorsan általános tetszést aratott: az elmúlt években az internetes közösségi média előretörésével megszűntek a webes kapcsolattartással szemben táplált előítéletek, a felhasználók többsége természetesnek veszi, hogy valamilyen hálózat tagja, ahol szoros kapcsolatot ápolhat ismerőseivel.
Ha pedig egy ilyen hálózat arra is használható, hogy valamilyen árut vagy szolgáltatást kedvezményesebben lehet megvenni a közösködés segítségével, akkor az emberek tömegesen kezdik használni: az eladásra felkínált termékek forgalmazói pedig egy pár százalékos olcsósodásért cserébe hatalmas hirdetési lehetőséget kapnak.
Itthon is terjed az új divat: Magyarországon a Veddvelem, a DreamDeal, vagy épp a Bónusz Brigád indított hasonló szolgáltatást.
Ha a Google valóban a Groupon új gazdája lett, az üzlet még nagyobb hátszelet kaphat, hiszen egy hatalmas felhasználói bázis kerül a közösségi vásárlás hálójába: a vásárlók jól járhatnak, hiszen jó részük így találkozik először az új ötlettel, az eladók pedig értelemszerűen még könnyebben szállnak be, hiszen egyre több és több potenciális vevőt érhetnek el.