A Financial Times értesülései szerint a Facebook újabb változtatást eszközöl hirdetési gyakorlatában, a reklámozók legnagyobb örömére. A világ egyik legnépszerűbb közösségi oldala eddig is alkalmazta azt a hirdetés-elhelyezési technikát, ami a felhasználó viselkedéséhez igazítja a számára megjelenő hirdetéseket. Ennek lényege, hogy a felhasználó adatlapján található információk alapján a rendszer megpróbál releváns reklámokat adni. Hasonló elven működnek például a Google levelezőjében megjelenő hirdetések is.
Oszd meg, és uralkodj magadon | A változás abból áll, hogy nemsokára már nem kizárólag a Facebookon elérhető adatokkal fog dolgozni a rendszer, hanem azokat az információkat is figyelembe veszi, amikor egy másik oldal tartalmát ajánlja valaki ismerőseinek facebookos regisztrációján keresztül. Ilyenkor – azt feltételezvén, hogy az oldal tartalma tetszett az illetőnek – az adott weblap témái bekerülnek az érdeklődési körbe, így ezzel kapcsolatos reklámok is megjelennek majd a Facebookot böngészve.
Ahhoz, hogy ezekhez az adatokhoz hozzájusson a Facebook, a harmadik félnek el kell helyeznie az oldalán egy, a közösségi oldalhoz hasonló Tetszik (Like) gombot. Erre kattintva a felhasználó adatlapján ez bejegyzésként megjelenik, a kíváncsi ismerősök pedig megnézhetik, mi tetszett annyira.
A jognak asztalánál | A pénzügyi lap értesülései szerint a változásokat a szerdán kezdődő F8 konferencián fogják bejelenteni, amely a Facebook hagyományos éves rendezvénye. Mivel ez az új gyakorlat nem feltétlenül nyeri el a jogvédők tetszését, nem lehet csodálkozni azon, hogy a Facebook napokig hallgatásba burkolózott a bejelentéssel kapcsolatban, majd vasárnap megtört a jég, és a szóvivő néhány szóval próbálta hűteni a kedélyeket.
Minden, amit az F8-on bejelentünk azt célozza, hogy a fejlesztők és vállalatok egyre inkább közösségivé tudják tenni az internetet. Nem tervezünk és jelentünk be változásokat a reklámozási politikánkkal kapcsolatban – nyilatkozta a szóvivő.
Ennek ellenére a közösségi médiával behatóan foglalkozó Mashable is kész tényként találta a hírt. Hamarosan tehát eldől, hogy annyi más cég mellett a Facebook is beáll-e abba a sorba, ahol a netezési szokásainkat dokumentáló vállalatok állnak.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak