Csak most került nyilvánosságra az információ, mely szerint a redmondi óriásvállalat három éve mindent megtett, hogy megvegye az akkor még csak "nagy reménység" kategóriába tartozó közösségi szolgáltatást.
Mark Zuckerberg 2007-ben, egy hosszabb tárgyalási sorozatot követően visszautasította
Steve Ballmer ajánlatát a Facebook megvásárlására. Egy Párizsban tartott technológiai konferencián ezt a Microsoft egyik vezetője árulta el egy interjúban, ahol a vállalat közösségi oldallal ápolt kapcsolatáról kérdezték.
A királyé nem leszek ■ Eric Lanman, a Microsoft vállalati stratégiával és felvásárlásokkal foglalkozó részlegének igazgatója szerint 2007-ben 15 milliárd dollárt kínáltak fel a Facebookért. A közösségi oldal értéke akkor még alulmúlta ezt az összeget, ám Lanman szerint már akkor látni lehetett, hogy jelentős növekedési potenciál rejtőzik benne.
A vezető szerint Ballmer személyesen is többször tiszteletét tette Mark Zuckerbergnél, aki épp akkoriban kezdett arról beszélni, hogy a Facebook értéke elérheti a tizenötmilliárdos határt. Ballmer onnantól kezdve több ajánlattal is megkörnyékezte a fiatal cégvezetőt, ám ő folyamatosan fenntartotta egyértelmű elutasító véleményt, így a tizenötmilliárdos próbálkozás után a Microsoft végül elállt az akvizíció tervétől, és stratégiát váltott.
Vétel helyett partnerség ■ A Microsoft a kútba esett bevásárlási tervet követően 240 milliós Facebook-részvénycsomagot vásárolt, majd az azóta
50 milliárd dollár értékűre hízott közösségi szolgáltatás egyes elemeivel kapcsolatban partnerséget kötött a két fél. Idén októberben jelentették be például, hogy a Facebook keresője mögé Bing motor kerül, amelyet folyamatosan fejlesztenek a közösségi oldalon belüli hatékonyabb és részletesebb keresési funkciók eléréséért.
"Egyértelmű, hogy a Microsoft hatalmas lehetőséget szalasztott el" - véli a Gabriel Consulting Group elemzője,
Dan Olds - "Azonban azt sem tudhatjuk biztosan, lehetett volna-e ilyen sikeres a Facebook, ha a Microsoft átveszi az irányítást."