A szakértők idén is többféleképpen igyekeznek rávilágítani, milyen trendek, termékek vagy épp gyártók voltak a CES kedvencei és bukott versenyzői, így következtetve az idei év technológiai folyamataira. Ebben az évben is megnézhetjük a twitteres kommunikáció elemzéséből összeállított listát.
A táblagépek és az ultrabookok vezették az "érdeklődési toplistát" az idei Consumer Electronics Show-n, legalábbis ez derül ki a Mashable és a SimplyMeasured által összeállított Twitter-statisztikákból, amelyet már tavaly is elvégeztek, így az éves változásokat is nyomon követhetjük.
Még hogy a CES haldoklik? ■ A közösségi média típusai közül talán a Twitter az, amely rövid és tömör hozzászólásai miatt a leggyorsabb és legtömörebb esszenciáját adhatja egy eseménynek. A látogatók és érdeklődők pár tőmondatban, akár a helyszínen megoszthatják legfontosabb gondolataikat, így a leszűrhető vélemények is tiszták és érthetőek, valamint az időzítésből is le lehet szűrni a legforróbb időpontokat.
Bár többen már a vészharangot kongatják, mondván, a CES csillaga már leáldozóban van, a tavalyi évvel összehasonlítva az érdeklődés egyáltalán nem csökkent, sőt. A Twitter-aktivitás szinte mindvégig a 2011-es szint fölött maradt, jelezve, hogy az újdonságok, bejelentések és trendek folyamatosan közléskényszert okoznak az érdeklődőkben. (Persze maga a Twitter és az okostelefon-ellátottság is nőt egy év alatt.)
Erőnyerők és sunnyogók ■ Ha a következő grafikonon megnézzük, mikor milyen gyártók és márkanevek hangzottak el a #ces twitter-csatornán, szintén pár érdekes következtetésre juthatunk. A nulladik napon
hiába sikerült kissé felemásra a Microsoft keynote előadása, mégis erről beszéltek legtöbbet a tweetelők. Ennek egy része persze számon kérhette a kissé szerény újdonság-felhozatalt, de a fő ok minden bizonnyal az a tény, hogy ez volt a redmondi vállalat utolsó hivatalos CES-es megjelenése.
A Nokiát övező érdeklődés jóval kisebb fellángolása szintén a Microsofthoz kapcsolódik, viszont érdekes a Samsung iránti fokozott érdeklődés, főképp annak fényében, hogy a koreai gyártó semmilyen kifejezett újdonságot nem vitt a CES-re: a nagy számú tweet is jelzi a vállalat fontosságát az androidos gyártók között.
A következő napokon már jóval visszafogottabb volt a gyártók és márkák emlegetése: az első napon
a mobilos világ letámadását propagáló Intelről beszéltek viszonylag többet, majd a Razr márkanevet újra (de egyelőre csak Amerikában) felélesztő Motorola következett. Viszonylag kevés szó esett azonban az
ultrabookjait bemutató HP-ról, és a nulladik napi felbuzdulás után hallgattak az Ericssontól megváló Sonyról is.
Trend a lelke mindennek ■ A statisztikában azt is megfigyelhetjük, mik voltak a legforróbb témák és trendek a kiállítással kapcsolatban. Bár a tablet önmagában már nem újdonság, a megannyi új modell miatt idén is a táblagépekről esett a legtöbb szó. Új kategória azonban tavalyhoz képest az ultrabookoké, amely frissessége ellenére a második legnépszerűbb témakör lett a tweetelők körében. A notebookokról, OLED kijelzőkről már jóval kevesebbet beszéltek, és a számok alapján nem is az audiofileké vagy a játékosoké volt az idei CES. Bármennyire is hatalmas piacnak és lehetőségnek tartja azonban mindenki az
okos és internetes tévéket, a hatalmas kijelzőjű új modelleket, a HDTV témakör méltatlanul alulreprezentált maradt a twitteres társalgásokban.