A hosztolt szoftverszolgáltatásokat kínáló Central Europe On-Demand Zrt. kapta meg az első alkalommal kiosztott "Microsoft Country Partner of the Year" elnevezésű díjat, amelyet a szoftvercég júliusi washingtoni partnerkonferenciáján adnak át.
A Microsoft minden esztendőben az éves globális partnerkonferenciáján (Microsoft Worldwide Partner Conference – WPC) díjazza a kiemelkedő eredményeket elért partnereit; az idén először az egyes országok legjobb és leginnovatívabb partnereit is megnevezték. A díjakat július 14-én adják át a Microsoft washingtoni rendezvényén; a helyszínről a Bitport is élőben tudósít majd.

A szerdán este közzétett lista szerint partnercégek közül a Central Europe On-Demand Zrt. (CEOD) kapta meg a magyarországi "Microsoft Country Partner of the Year", valamint a "Microsoft Central and Eastern Europe Partner of the Year" díjakat. Korábban a CEOD kapta meg a 2009-es év Európai Vállalati Díját a Frost & Sullivan piackutató cégtől a felhő-alapú egységesített kommunikációs szolgáltatások piacán (2009 European Entrepreneurial Company of the Year Award in Cloud-Based Unified Communications Services Market).

A Central Europe On-Demand Zrt. rendkívül rövid idő alatt érte el az elismeréseket: a szoftverszolgáltatásokat (Software-as-a-Service – SaaS) kínáló céget kevesebb, mint két esztendeje, 2008 szeptemberében alapította két, korábban a Cisconál dolgozó menedzser, Budafoki Róbert és Kovács Viktor (az alapítókról lásd a keretes írást).

– Az első félév építkezéssel telt, ekkor alakítottuk ki az adatközpontjainkat. Az éles üzemet 2009 tavaszán kezdtük el; az első fizetős ügyfelet pedig tavaly augusztusban szereztük meg – mondta el a Bitport kérdésére Budafoki Róbert, a CEOD vezérigazgatója. Jelen pillanatban a közép-európai régió nyolc országában – Ausztriában, Lengyelországon, Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Romániában, Szerbiában és Bulgáriában – működnek.

Összesen 100 ezer felhasználót szolgálnak ki, az ügyfeleik között kétfős kisvállalkozás és 15 ezer munkavállalót foglalkoztató nagyvállalat is található. A cég tervei szerint 2010 végére már 400 ezer felhasználót szolgálnak ki, és a tavalyi 800 ezer eurós árbevételt követően idén már 3 millió euró lehet a forgalmuk.

Telekommunikációs partnerek | A CEOD alapítói már az elejétől kezdve úgy kalkuláltak, hogy nem vesznek fel nagy sales csapatot, hanem nagy távközlési szolgáltatókkal építenek ki , amelyeknek rengeteg kkv-ügyféllel van dolguk. Ezeken a szolgáltatókon keresztül viszik el a kis- és közepes vállalkozásoknak a szolgáltatásaikat, és így a telekommunikációs cégeknek nem szükséges többmillió eurós befektetéseket tennük ahhoz, hogy kiépítsék az infrastruktúrát. A CEOD főbb partnerei között nagy telekommunikációs cégek vannak (Invitel, Telenor, GTS-Datanet, Enternet, O2, Netia, Vivacom, Promise) – a szolgáltatók saját márkanevek alatt értékesítik a CEOD szolgáltatásait, amelyek mellett a "powered by Central Europe On-Demand" jelzés szerepel.

A CEOD magas, 99,99 százalékos rendelkezésre állást biztosító szolgáltatásaiban felhasznált technológiák között jelenleg a Microsoft Office Communications Server, Exchange, Office, Sharepoint 2010 és Dynamics termékei találhatók meg.

- Bár most már a Microsoftnak megvan a globális infrastruktúrája ahhoz, amit a CEOD lokálisan nyújt, de a közép-európai régióban az ügyfeleknek még mindig fontos, hogy hol tárolják az adataikat. Mi meg tudjuk mondani, hogy melyik adatközpontban van az elsődleges, és melyikben a másodlagos mentés. A másik szempont, hogy például egy száz fős szervezetnél, amelyik már virtuális magánhálózatot (VPN) használ, akkor ezt tudjuk csatlakoztatni a rendszerünkhöz. Emiatt úgy látják, hogy a Microsoft online szolgáltatásai mellett bőven van helye a termékeinknek a piacon, miközben persze aktívan eladjuk a Microsoft online termékeit is – hangsúlyozta Budafoki Róbert.

Oktatni kell a piacot | A CEOD vezérigazgatója szerint nagyon fontos a piac oktatása arról, hogy melyek a számítási felhő alapú szolgáltatások lehetőségei, illetve a lehetséges veszélyei. A régióban megkérdezett potenciális vásárlók 32 százaléka válaszolta úgy, hogy semmilyen különbséget nem lát aközött, hogy a felhőben vagy házon belül működnek-e az informatikai szolgáltatásai, a többieket tehát meg kell győzniük az előnyökről és el kell oszlatniuk a félelmeiket.

A nagyvállalatoknak és a kisvállalatoknak különböző motívációi miatt döntenek a szoftverszolgáltatások igénybe vétele mellett: a nagyvállalatok a korábbiakhoz képest sokkal érzékenyebbek a beruházásaikkal kapcsolatos költségekre, sok helyen jelentősen megvágták az elmúlt években az IT büdzséket. A nagyvállalatoknál lényeges szempont az emberi erőforrások kezelése is: a egy felhőből jövő szolgáltatás egyrészről megtakarítást tud jelenteni, másrészt a vállalati IT vezetőnek nagyon fontos, hogy emberi erőforrásokat tud felszabadítani az üzletikritikus folyamatokhoz a közműszerűen működtethető szolgáltatásoktól.

- Másik szempont az üzemeltetési költségek megtakarítása: ha egy tradícionális szolgáltatást nézünk, mint egy Exchange alapú email szolgáltatás, akkor az informatikusok sokszor nem is merik vagy nem is tudják kiszámolni, hogy mennyibe kerül nekik egy főre vetítve havi szinten az Exchange üzemeltetése - ez nagyjából egy körülbelül 2 ezer fős nagyvállalatnál 3 ezer forint felett van havonta. A felhőből ugyanezt a szolgáltatást 1000-1500 forintért tudja megkapni, azaz egy nagyvállalatnál a megtakarítás mértéke 30-50 százalékos lehet, míg egy kisvállalkozásnál gyakorlatilag megfizethetetlen lehet saját eszközökkel egy üzleti email rendszer fenntartása – hangsúlyozta Budafoki Róbert.

Akik élből elutasítják a felhőből igénybe vehető szoftverszolgáltatásokat, azok jellemzően a biztonság, a megbízhatóság és a technológia miatt aggódnak. A biztonságnál nagyon fontos az adatok megfelelő tárolása, kezelése. A CEOD vezérigazgatója szerint a megbízhatóságnál a szabványoknak való megfelelés lényeges szempont, míg a technológiánál az, hogy hogyan és hány adatközpontot építenek fel, milyen hardvert és szoftvert tesznek ezekbe, milyen tervezést és tapasztalatokat vonultatnak fel.

A hosztolt szoftverszolgáltatásokat kínáló, a hazai piacon úttörő szerepet játszó Central Europe On-Demand Zrt. kapta meg az első alkalommal kiosztott „Microsoft Country Partner of the Year” elnevezésű díjat, amelyet az amerikai szoftvercég júliusi washingtoni partnerkonferenciáján adnak majd át.

42. Körkapcsolás: Mi és az MI

Mekkora teret hagy a projektmenedzsereknek a mesterséges intelligencia? Többek között erre az aktuális kérdésre keresték a választ a PMSZ rendezvényén.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.