A chipgyártó saját felmérése szerint a vásárlók negyede képtelen eligazodni a PC-k választékában, az AMD őket nyerné meg a vásárlási folyamat egyszerűsítésével.
Az AMD felmérésének múlt héten közzé tett eredményei szerint a felhasználók több mint fele kellemetlenségnek tartja az új PC beszerzését, nem pedig izgalmas vásárlói élménynek; majd' negyed részük kifejezetten zavarba ejtőnek találja a folyamatot, amit legtöbben a technológiai ismeretek hiányával magyaráznak. Bár az AMD maga is elismeri, hogy ez nem túl magas arány – szerintünk éppenséggel valószerűtlenül alacsony –, a vállalat nagy lehetőséget lát a tanácstalan fogyasztók gardírozásában.

A 23 százalékra utaznak A The VAR Guy blog ezzel kapcsolatban az AMD észak-amerikai marketingigazgatóját idézi, aki szerint a vállalat nem kíván versenyezni az Intel rámenős reklámkampányaival, ehelyett a felhasználók oktatásába és az eredeti eszközgyártók (OEM) támogatásába invesztálna. Tracey Carroll szerint azok a viszonteladók, akik jobban ismerik az AMD termékeit, közvetve nagyobb hatással lehetnek a vásárlók döntéseire is.

Érdekesen hangzik, de az AMD már tavaly hadat üzent a "CPU-központú marketingnek". A vállalat az egyszerű, közérthető megközelítéssel egyúttal az üzleti IT egyre erősebb konzumerizációját is meglovagolná: ennek eszköze az a Vision notebook-platform, ami tulajdonképpen előre definiált hardverösszeállításokkal egyszerűsíti a vásárlók döntését, a besorolásokat pedig online tanácsadó segítségével is bemutatja.

Vásárlási szokások Az AMD felmérésének fontos megállapítása, hogy a felhasználók több mint fele még ma is inkább az eszközök teljesítménye alapján választ, míg a számítógépek ára csak minden negyedik vásárló számára döntő jelentőségű. A vásárlók harmada már online megoldások segítségével rendeli meg új PC-jét, általában a könnyebb kereshetőség és testreszabhatóság miatt. A személyes vásárlást körülbelül ugyanilyen arányban favorizálják, nem utolsósorban azért, mert számítanak az eladók segítségére. Érdekes, hogy az "offline" vásárlók kétharmada úgy érzi, az eladók közreműködése hasznosnak bizonyult a választás során – ezt, akárcsak a felmérésben szereplő 23 százaléknyi bizonytalankodó vásárlót, ugyancsak hajlamosak vagyunk a szerencsés mintavétel számlájára írni.

A vártnál lassabb ütemben nő a PC-piac
A mobilnyomtatástól és otthoni laptopoktól vár fellendülést a HP

Kedvező képet fest a piaci kilátásokról, hogy a válaszadók 80 százaléka a közeljövőben, de legfeljebb egy éven belül új számítógép vásárlását tervezi. Jelenleg a felmérésben szereplő vásárlók 91 százaléka rendelkezik valamilyen PC-vel, és mindössze 1 százalékuk számolt be arról, hogy még soha nem volt számítógépe.

Zöldebb az észak-amerikai fű Az IDC piackutató szerint idehaza kevésbé rózsás a helyzet: az idei harmadik negyedévben stagnált a magyarországi PC-piac. Ezt egyrészt a háztartások romló likviditása magyarázza, másrészt a válságadó is éppen akkor találta el a bankokat, amikor belevághattak volna az elhalasztott informatikai fejlesztésekbe. Az online vásárlási hajlandóság ezzel szemben növekszik, és a Nielsen adatai alapján a magyar felhasználók az európai átlagnál jóval nagyobb arányban tájékozódnak az interneten, mielőtt beszereznék a kiválasztott termékeket. Új számítógép vásárlását ezzel szemben csak 14 százalékuk tervezi év végéig.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.