Kiemelkedő szerepet szánnak a közösségi médiának az ügyfélkapcsolatokban a német pénzintézetek – derült ki az IFUA Horváth & Partners felméréséből. A tanácsadócég 50 bankot, biztosítót és más pénzügyi szolgáltatót kérdezett meg az értékesítés gyakorlatáról Németországban, Ausztriában és Svájcban.
Mint az az alábbi grafikonból kiderül, jelenleg inkább semleges a pénzintézetek hozzáállása a közösségi média üzleti célú felhasználásával kapcsolatban. A felmérés során azonban arra is rákérdeztek, hogy az elkövetkező években miként látják a válaszadók a Facebook, a Twitter és egyéb csatornák potenciálját vállalatuk működésében.
Kiderült, hogy a német bankok és egyéb pénzügyi szolgáltatók eddig nem különösebben törődtek azzal, hogy összhangba hozzák az értékesítési stratégiával a közösségi média használatát, illetve az ezzel kapcsolatos terveiket, most viszont már szeretnének ezen változtatni. Ezek a folyamatok nyilvánvalóan más régiókban, a német pénzintézetek leányvállalatainál, így Magyarországon is érzékelhetőek lesznek az elkövetkező hónapokban, években.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak