A lapos pénztárcáknak és az új felhasználói szokásoknak köszönhetően indult be az a kezdetben nem túl látványos folyamat, amely nyugdíjba küldheti a hagyományos műholdas és kábeltévét.
A Credit Suisse elemzői még november végén módosították az amerikai tévéelőfizetések számának jövő évi alakulásáról szóló előrejelzésüket: a korábban jósolt, 250 ezer darabos növekedés helyett újabban már 200 ezres csökkenésre számítanak. Ennek hátterében egyik friss felmérésük áll, amelynek alapján bizonyítottnak látják, hogy a fiatalok körében egyre gyakoribb a "vezetékek átvágása", vagyis a hasonló – nem feltétlenül televíziós – szolgáltatások lemondása. A felnőtt életüket éppen csak megkezdők pedig már eleve messzire elkerülik azokat, amit jól mutat, hogy az Államokban tavaly létrejött 1,8 millió új háztartásnak csupán 16,9 százalékában kötöttek tévéelőfizetést.

Kábeltelenség Természetesen a hagyományos televíziós szolgáltatások penetrációja még mindig igen magasan, 83,2 százalékon áll, némileg elmaradva a tavalyi 84,1 százaléktól. Az elemzők szerint azonban a "zsinór nélküli generáció", amely eleve idegenkedik a fizetős tartalmaktól, plusz a mostoha gazdasági helyzet és az előfizetések magas ára együttesen komoly kihívások elé állítják a csatornákat és a szolgáltatókat. A Credit Suisse úgy látja, hogy ezúttal nem a korábban is tapasztalható hullámvölgyek egyikéről van szó, amikor a recesszió enyhülésével az üzlet is újra beindul.



A most felnövekvő nemzedék számára már természetes, hogy az interneten – legalábbis technológiai szempontból – kielégítő videószolgáltatások érhetők el sokkal olcsóbban, vagy akár ingyen. Az új felhasználói szokásokra az is jellemző, hogy sokan a kisméretű képernyőkkel is tökéletesen elvannak, és nem tesznek különbséget a közösségi hálózatok, a játékok vagy a filmsorozatok között. Így azok a szolgáltatók könnyen hoppon maradhatnak, akik abban bíznak, hogy később úgyis mindenki visszatér a tévéelőfizetésekhez, különösen, ha már gyerekei is vannak.

Elkerülhetetlen változás Az elemzés továbbra is vételre ajánlja a televíziós szolgáltatók részvényeit, mivel a negatív trend hatásai a közeljövőben még nem lesznek különösebben látványosak. Ezzel szemben azt is megállapítja, hogy a társaságoknak sürgősen változtatniuk kell árazásukon és csomagajánlataikon, a "zsinór nélküli generáció" figyelmen kívül hagyása pedig óriási problémákat okozhat az évtized végéig. Azt persze nehéz megjósolni, hogy a változások hatása mikor válik nyilvánvalóvá, és idehaza milyen formában vagy ütemben jelentkezik majd.

Európába jön a Google TV
Hamarosan többen neteznek tévéről és tabletről, mint PC-ről

Ezzel kapcsolatban az egyik, igen látványos párhuzamot a telefon-előfizetések adhatják: 2005-ben még az amerikai háztartások 92,7 százalékában használtak vezetékes telefont, míg az idén – nagyjából egyenletes csökkenéssel – már közel 30 százalékukból hiányzik a vezetékes előfizetés, helyette teljesen átálltak a mobiltelefonokra. Az összeomlás tehát öt év alatt bekövetkezett, ami még súlyosabb, ha figyelembe vesszük: sokan csak azért rendelkeznek vezetékes telefonnal, mert egy nagyobb, kedvezményes csomag részeként jutottak hozzá, de nemigen használják.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.