A Microsoft Windows üzletágának új vezetői szerint a vállalat legújabb asztali operációs rendszere időarányosan jobban fogy, mint annak idején a Windows 7.
A Reuters beszámolója szerint szolidan, bár nem túl látványosan kezdődött a Windows 8 pályafutása. Az október 26-án kiadott operációs rendszer az első hónap végén 40 millió példányban kelt el, ami valamivel jobb eredménynek számít a három évvel ezelőttinéll: akkor az első 10 hétben 60 millió licencet értékesítettek az időközben piacvezetővé előlépett Windows 7 különféle kiadásaiból.
Eladások és adaptáció ■ A Microsoft Windows üzletágának pénzügyi és marketingvezetője nem részletezte, hogy a 40 milliós tétel mekkora részét adják az aránylag olcsó, 40 dollár körül hozzáférhető frissítések, illetve a Windows 8-cal telepített új számítógépek, amelyeknek árából nagyjából 70 dollárt tesz ki a teljes szoftvercsomag, és a
saját márkás Surface táblagépek arányáról sem árult el részleteket.
Az értékesítések azért sem feleltethetők meg egy az egyben a felfelé váltó felhasználók számának, mert a PC-gyártók vállalati értékesítései
egyelőre nem járnak együtt a szervezetek Windows 8-as migrációjával. A StatCounter statisztikája szerint jelenleg a világszerte működő másfél milliárd PC egy százalékán, vagyis nagyjából 15 millió gépen fut a Microsoft legújabb operációs rendszere.
Munkában az új menedzsment ■ A Windows 8 kezdeti eredményeit azon a befektetői konferencián vázolták, amelyen a Windows-részleg két vezetője,
Tami Reller és
Julie Larson-Green először jelent meg ebben a minőségében a nyilvánosság előtt. Az üzletágat évek óta irányító
Steven Sinofsky meglepetésszerűen, két héttel a Windows 8 megjelenése után
hagyta el a Microsoftot, állítólag a Microsoft egységeinek összehangolása, illetve a termékfejlesztési ciklusok integrációja és felgyorsítása miatt kialakult feszültség eredményeként.