Az Ignite közösségi médiára specializálódott ügynökség másodszor tette közzé a legkedveltebb céges Facebook adatlapok toplistáját. A 2009 decemberében készített első felméréshez képest az első öt helyezett névsora nem változott, ám a pozícióért egyre nagyobb tábort kell felmutatni.
Emelik a tétet | Míg decemberben elég volt 815 ezer követőt felmutatni a legjobb ötvenbe kerüléshez, fél év elteltével már 1,3 millió felett kellett teljesíteni. Az élmezőnyben ugyanilyen komoly eredmény kellett a toppon maradáshoz. Az első öt helyezett átlagosan több mint 50 százalékkal növelte rajongói táborát. A sorrend így változatlan maradt: az élen a Facebook, mögötte a hazai vonatkozásban kétségesen nyitó Starbucks, majd a Coca Cola, a YouTube és a Skittles következik.
Az első helyezett 10,4 millió rajongót vonzott (június 28-án, azóta már újabb egymillióval bővült), de még a tizedik helyezéshez is majdnem 4 millió követőt kellett magához édesgetnie a iTunesnak.
A legnagyobb ugrást a követőszámban a Disney Pixar (143%), a Red Bull (118%) és az MTV (113%) érte el. A rangsorbeli helyek tekintetében a Converse All Stars, a Converse és a Disney Pixar tudott a legnagyobbat előrelépni. A Converse esetében érdemes megemlíteni, hogy tavaly ezek az oldalak még nem hivatalos rajongói adatlapként növekedtek (így nem szerepeltek a listán), de azóta a cég hivatalosan átvette a kezelésüket.
(Forrás: Ignite Social Media)
Magától nem (mindig) megy | Hogy nem csak növekedni lehet, azt a Verizon példája mutatja, amely a listához szükséges adatgyűjtés néhány napja alatt 4000 rajongót vesztett. Jelenlegi, 890 ezres tábora pedig messze nem elég ahhoz, hogy idén felkerüljön a legjobb 50 közé.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak