A hét eleje óta újabb 10 millióval emelkedett a nem, vagy alig használható bankkártyák száma Németországban. A "2010-es hiba" néven emlegetett probléma 240 millió eurós költséget okozhat a bankoknak.

A Német Takarékszövetkezetek Szövetsége (DSGV) kedden számolt be róla, hogy 20 millió darab EC - korábban Eurocheque - rendszerű betéti és hitelkártya vált használhatatlanná. A hét elején felmerült probléma lényege, hogy a kártyákba épített mikrochip nem tudja értelmezni a 2010-es évszámot, csütörtöki adatok szerint pedig a használhatatlan kártyák száma már a 30 millió darabot is elérte.

Az MTI a Die Welt online kiadására hivatkozva arról tudósít, hogy a német vásárlók körében csak azért nem tört ki tömeghisztéria, mert számos elfogadóhelyen a terminálok nem a mikrochipről, hanem a kártya fekete mágnesszalagjáról olvassák le az adatokat. Más helyeken viszont, ahol újabb típusú terminálokat használnak, mérges vásárlókból álló hosszú sorok kígyóznak a pénztáraknál. Stefan Genth, a Német Kiskereskedelmi Szövetség (HDE) ügyvezetője elmondta: éppen azokat a kereskedőket sújtja a probléma, akik a bankok nyomására beruháztak a legkorszerűbb fizetési technológiával működő pénztári berendezésekbe.

Nincs szó biztonsági kockázatról
A kártyákat fejlesztő holland Gemalto és az érintett bankok már dolgoznak a megoldáson, az tűnik a legvalószínűbbnek, hogy közvetett módon, a bankautomatákon keresztül orvosolják a hibát. Ha sikerül az eljárást kidolgozni, akkor a berendezés automatikusan átprogramozza majd a belehelyezett chipkártyát - erre a tervek szerint hétfőig sor kerül. Ezzel a módszerrel elkerülhető volna a kártyacsere, ami darabonként 5-8 eurós költséggel számolva, nagyjáb
ól 240 millió eurós kiadást jelentene a bankoknak.

A DSGV szerint meghibásodás nem jelent biztonsági kockázatot. A németországi bankautomatáknál egy részénél már lehet használni a meghibásodott kártyákat, és a jövő hétre a kártyaadatok leolvasására egyelőre képtelen 200 ezer terminált is átprogramozzák - olvasható a Die Welt összeállításában.

A konkrét technikai probléma megoldásán túl további hatalmas költséget jelenthetnek a kártérítési követelések. A HDE ügyvezetőjegyelőre szerint egyelőre megbecsülni sem lehet, hogy mekkora a kártyahiba által okozott forgalomkiesés.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.