Egy független elemző becslése szerint szépen gyarapszik a Google közösségi szolgáltatására feliratkozók tábora. Ezzel az ütemmel akár 300-400 milliós is lehet egy év múlva a Google+ bázisa.
A családfakutatással foglalkozó Ancestry.com oldal társalapítója,
Paul Allen sajátságos módon méri a Google közösségi szolgáltatásának növekedési ütemét. Módszerének lényege, hogy több száz gyakori családnévre futtat le keresést a Google+ felhasználói között. Az ebből kapott adatokból kiindulva pedig megbecsli a teljes létszámot.
Bár hivatalosan ezeket az adatokat sosem erősítették meg, a néhány ritka alkalom, amikor a Google számokat hozott nyilvánosságra, Allen módszerének helyességét támasztotta alá. Például október elején 38 millióra tette a felhasználók nagyságát, majd jó másfél hét múlva, a cég pénzügyi eredményeinek kommentálásakor "több mint 40 millióról" beszélt
Larry Page vezérigazgató.
A felhasználói szám növekedése
Meglehet a Facebook fele ■ A
legfrissebb statisztikák azt mutatják, hogy fokozatosan gyorsul be a szeptember közepén
mindenki számára elérhetővé tett Google+. Jelenleg bő 600 ezer fővel gyarapodik naponta a közösségi oldal tábora, ami év végére várhatóan meghaladja majd a 65 milliót. Ezt az ütemet feltételezve február 25-én csatlakozhat a 100 milliomodik, augusztus 3-án pedig a 200 milliomodik felhasználó. Év végére pedig ez a szám megközelítheti a 300 milliót is. (A Facebook jelenleg körülbelül 800 millió felhasználóval büszkélkedhet.)
Allen azonban ennél is erőteljesebb növekedésre számít, elsősorban az androidos telefonok elterjedése miatt. A Google mobil operációs rendszerén alapuló készülékeken ugyanis "szem előtt van" az egyszerű és gyors csatlakozási lehetőség. A további gyorsulást segítheti a Google+ szolgáltatásainak folyamatos bővítése, valamint ezek összekapcsolása a keresőóriás
többi szolgáltatásával.
Szintén nem lebecsülendő szempont a kritikus tömeg elérése, amely önmagában is nagy lendületet ad a feliratkozásoknak. Néhány tízmillió főnél erről még nem lehet beszélni, de ha már kilenc számjegyű látszámról van szó, ott már beindul a szolgáltatás "tömegvonzása". Mindezek fényében nem is tekinthető vad becslésnek a 2012 végére prognosztizált 400 milliós regisztrációs bázis.
Képben mondják el ■ A feliratkozások száma és üteme természetesen nagyon fontos fokmérője lehet a Google+ sikerének, de ennél is fontosabb, hogy a felhasználók közül hányan maradnak aktívak. Erről külső szemlélőként még nehezebb képet alkotnia Allennek, ám különböző kisebb mintákon végzett mérései azt mutatják, hogy talán ebben is megindult a felfelé vezető úton a Google közösségi megoldása. Képfeltöltésben például ötször olyan szorgosak a Google+ felhasználói, mint facebookos "kollégáik". Allen egyébként néhány napon belül aktivitásra vonatkozó kimutatásokat is ígért. Kíváncsian várjuk!