A Microsoft online üzletága utoljára 2005-ben termelt nyereséget, és legutóbbi negyedévet is több százmillió dolláros veszteséggel zárta, bár éves összehasonlításban javult a teljesítménye.
A vállalat a 372 millió dolláros üzemi veszteség ellenére is kedvezően értékelte az online divízió június 30-án lezárt második naptári (negyedik pénzügyi) negyedévét. A hirdetési árbevétel a grafikus hirdetések piacának visszaesése ellenére 11 százalékkal növekedett, a részleg vesztesége az előző év megfelelő időszakához viszonyítva 110 millió dollárral csökkent, a Bing kereső piaci részesdése pedig 17,9 százalékra emelkedett a meghatározó jelentőségű észak-amerikai piacon. Az Online Services Division teljes pénzügyi évét tekintve 1,281 milliárd dolláros veszteséget termelt, ami az utóbbi esztendők legkedvezőbb eredménye.
Drága mulatság ■ Ezzel szemben maga az online üzletág 2006 óta masszívan veszteséges, és ha ide számítjuk az aQuantive-felvásárlás nyomán
tavaly nyáron leírt 6,2 milliárdos értékcsökkenést, akkor a divízión keresztül már több mint 18 milliárd dollár szivárgott el a Microsoft zsebéből. (Grafikánkat a témára negyedévről negyedévre ráharapó
Business Insider összeállítása nyomán készítettünk.)
A Microsoft mindennek ellenére folyamatosan önti a pénzt az online üzletágba, és a vállalati struktúra
nemrég bejelentett, nagyszabású átalakítása sem érinti hátrányosan a részleget. Az Applications and Services Engineering Group vezetését – vagyis az alkalmazások és szolgáltatások fejlesztését – arra a
Qi Lura bízták, aki évekig irányította az online divízió pénznyelőjét, ám jövőre a Bing mellett már az Office-ért, vagyis a vállalat üzemi nyereségének kétharmadát adó termékvonaláért is ő lesz a felelős.