Harmadikként a Telenor is beszállt a felhőbizniszbe: Office 365-öt kínál kkv-knak. Összehasonlítottuk a három szolgáltató ajánlatait.

A Telenor Magyarország is kínál vállalati ügyfeleinek havidíjas felhőszolgáltatását, amelyet előtte hónapokig saját magán tesztelt – mondta el a tegnapi bejelentés kapcsán Christopher Laska, a cég vezérigazgatója.

A most induló szolgáltatást a kis- és középvállalati ügyfelek a Telenor erre a célra létrehozott online áruházában is megvásárolhatják. A felhasználószám rugalmasan változtatható, amiből az is következik, hogy a csomagokra hűségidő nélkül lehet szerződni. A webes felület vezérlőpultjáról a vállalkozók egyszerűen menedzselhetik különböző előfizetéseiket, több szolgáltatás megrendelése esetén is egy számlát kapnak – mondta Takács Zoltán, a cég digitális szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese. Az új felhőszolgáltatásokat igénybe vevő cégeket proaktív ügyfélszolgálat segíti. A hangzatos szókapcsolat azt jelenti, hogy az ügyfélszolgálat munkatársai rendszeres ellenőrzik, hogy a megrendelt szolgáltatások hibátlanul működnek-e az ügyfélnél. (Ennek mondjuk sok értelmét nem látjuk, hiszen ha gond van, azt az ügyfél valószínűleg előbb jelzi, ha nincs, akkor meg az ellenőrzés inkább zavaró esemény a cég életében - a szerk.)

A felhős platform azonban nem csak kkv-knak érhető el. A nagyvállalati ügyfelek azonban nem önkiszolgáló módon, hanem a cég ügyfélmenedzserein keresztül szerződhetnek a szolgáltatásokra.

Ideális felhős eszköz a hibrid gép

A távközlési vállalat szakértői úgy látják, hogy a kkv-k számára a felhőalapú szolgáltatások igénybevételéhez az ideális eszköz a hibrid notebook, mert teljes értékű munkaeszköz, ugyanakkor könnyen hordozható is, hiszen a kijelzőt a billentyűzettől különválasztva táblagépként is működik. Az új szolgáltatáshoz jelenleg a Fujitsu Q 702-es modelljét kínálják Windows 8.1-gyel, de tárgyalnak más szállítóval is. A november közepétől kapható készülékhez a Telenor havi 100 gigabájt  adatforgalmú mobilinternetet is kínál, amelynek a havidíja a hardverrel együtt – amit 12 havi részletre vehetnek meg az ügyfelek – 36 550 forint, anélkül 12 ezer forint.

Hibrid notebook: a legalkalmasabb a felhős Office-hoz?

A felhőszolgáltatásokat nyújtó platform egyébként a Telenor csoport globális kezdeményezése, amely Svédország és Norvégia után Magyarországon az elsők között jelenik meg. A kínálat első – és egyelőre egyetlen – tagja a Microsoft Office 365, amivel a felhasználó bárhonnan elérheti leveleit, dokumentumait, naptárát, illetve professzionális csoportmunka megoldásokat használhat.

Ennek kapcsán megkerestük Papp Istvánt, a Microsoft Magyarország ügyvezetőjét, aki elmondta lapunknak, hogy az Office 365  lényegében ugyanazokat a szolgáltatásokat, funkciókat és rendelkezésre állást nyújta a kis- és középvállalatoknak, mint amiket a nagyvállalatok is igénybe vesznek. Emlékeztetett rá, hogy ez is illeszkedik a Microsoft azon új kocepciójához, mely szerint a vállalat a végfelhasználóktól a nagyvállalatokig átfogó szolgáltatáscsomagokat szeretne kínálni (az új koncepcióról lásd Stratégiaváltás a magyar Microsoftnál c. cikkünket). 

Már a bankok sem idegenkednek a felhőtől

A Telenorral kiteljesedett az Office 365 mobilalapú szolgáltatáskínálata, amit az egyik legfontosabb értékesítési csatornának tart Papp István. Az ügyvezető főleg azért tartja fontosnak ezt a csatornát, mert szerinte a távközlési szolgáltatók a potenciális vállalati ügyfelek, azon belül is főként a kkv-k igen széles rétegét érik el. A nagyvállalatokat a Microsoft továbbra is elsősorban saját értékesítési csatornáin éri el. Papp István egyébként nagy előrelépésnek tartja, hogy a nagyvállalati felhasználók körében megjelentek a felhőalapú megoldásoktól sokáig ódzkodó pénzintézetek is.

Ennek kapcsán hivatkozott egy idén tavasszal végzett kutatásukra, amelyből az derült ki, hogy a hazai kisvállalkozások kétharmada használ már valamilyen felhőszolgáltatást, és a kkv-k fele gondolja úgy, hogy ezek a jövőben egyre jelentősebb szerepet fognak játszani a vállalkozás sikerében.

A 2011 nyarán elindult irodai felhőszolgáltatás magyarországi felhasználói körének konkrét nagyságát bizalmas üzleti információként kezeli a Microsoft. Papp István azonban annyit elárult, hogy több ezren használják mind az üzleti, mind az oktatási szegmensben. Mint azt egy közelmúltban tartott háttérbeszélgetésen az ügyvezető elmondta, két-három éven belül 150-200 százalékos bővüléssel számolnak ebben a szegmensben.

Nagy Levente, a Microsoft Magyarország vállalat üzleti szoftverekért felelős részlegének vezetője a HWSW-nek azt hangsúlyozta, hogy a vállalat a kezdetektől úgy tervezte az Office 365 szolgáltatást, hogy azt a partnerek is tudják értékesíteni. Korábban az értékesítési partnerek visszatérítést kaptak a havidíjból, az új Office 365-öt viszont már saját szolgáltatásokkal együtt kínálhatják, ráadásul tetszőleges áron.

A szolgáltatóknak van mit tanulniuk a felhőről

A Microsoft Office 365-öt közel egy időben kezdték árusítani a hazai mobilszolgáltatók. A Vodafone Magyarország lépett legelőször a három hazai mobilcég közül: október 7-én tette elérhetővé a szolgáltatásként igénybe vehető alkalmazáscsomagot. A csomag kínálata nagy vonalakban azonos a Magyar Telekoméval: irodai programok, csoportmunka-támogatás, levelezés, videokonferencia. Mindezért havi bruttó 5067 forintot kell fizetni felhasználónként, havi bontásban. A fizetést egyszerűsíti, hogy az irodai szolgáltatás és a mobil előfizetés számlája összevonható. Igény esetén a mobiltársaság vállalja a teljes felhő alapú rendszer üzembe helyezését, akár helyszíni kiszállással, az adatok áthelyezését, valamint a kapcsolódó üzemben tartási szolgáltatások elvégzését is.

A Vodafone konstrukciójának gyengesége, hogy épp az a közérthető és egyszerű önkiszolgáló felület hiányzik, amely a procedúra végén vásárlást generálna. A honlap vásárlás helyett kapcsolatfelvételre (Kérjen egyedi, az Ön cége számára szabott ajánlatot!) sarkallja a szolgáltatás iránt érdeklődő kkv illetékesét.

A Magyar Telekom egy héttel később, október 15-étől kezdte meg az árusítást. A cég honlapja szerint egyetlen csomagot kínálnak havonta és előfizetőnként bruttó 4953 forintos áron. Csakhogy a Magyar Telekomnál nincs havidíjas konstrukció, az előfizető egy évre kötelezi el magát: a honlapon az ajánlat egy évre szól (bruttó 59 536 forint), a havidíj lényegében csak részletfizetést jelent. Ráadásul a részletfizetés feltételhez kötött: a megrendelőnek legalább 6 hónapja Magyar Telekom előfizetőjének kell lennie – természetesen díjtartozás nélkül. A honlap meglehetősen bonyolult, és egyáltalán nem sugallja a felhőszolgáltatások legfőbb erényeként felhozott rugalmasságot, és a konstrukció, az egy éves előfizetés, az időszakos erőforrás-bevonást sem segíti.

A regisztráció sem igazán kézenfekvő, pedig valószínűleg egy jó önkiszolgáló felület és egy rugalmasabb konstrukció sok új ügyfelet szerezhetne a cégnek. Ezt még a magyar nyelvű online és telefonos támogatás sem feltétlenül tudja ellensúlyozni, amit ráadásul mindhárom szolgáltató biztosít. Az sem a feltétlenül segíti a vásárlást, hogy a közvetlen megrendelési lehetőség helyett elektronikus levélben kell jelezni a vásárlási szándékot, melyre a Magyar Telekom munkatársai 2 munkanapon belül reagálnak.

A Telekom szintén kínál részletfizetéssel notebookokat, asztali gépeket és monitorokat a csomaghoz.

A Telenor online boltja: mintha tanultak volna a konkurensek hibáiból

Mintha tanult volna a konkurensek hibáiból a Telenor. Egyrészt árnyaltabb csomagkonstrukciókat alakított ki különböző szolgáltatási szintekkel, másrészt némileg olcsóbb is a konkurenseinél. A három csomagot a megcélzott kör igényeihez próbálták igazítani, amire az első három hónapban 50 százalékos kedvezményt is ad a cég, ami szintén növelheti a kipróbálásra való hajlandóságot. A kisvállalati csomag, amely nem tartalmaz gépre telepíthető alkalmazásokat, mindössze bruttó 2120 forint, teljes áron. A már telepíthető alkalmazásokat is tartalmazó kisvállalati prémium csomag ára bruttó 4180, míg a középvállalati csomag, amit az előzőhöz képest címtár szolgáltatással és egy kiterjesztett adminisztrációs felülettel is megfejeltek, bruttó 4880 foritntba kerül. A további licencek vásárlásakor szintén kapnak kedvezményt a cégek. A Telenor mindhárom csomagjának része a domainszolgáltatás.

A Telenor az önkiszolgáló felületet kialakítását is ügyesen megoldotta: a szolgáltatás megrendeléséig gyakorlatilag semmiféle adatot sem kér a potenciális felhasználótól, azaz bárki meg tudja nézni néhány kattintással, hogy egy adott csomag megrendelése esetén mennyit kell majd fizetnie, és csak ha összeállította a számára szükséges licenceket, kell a "Megrendelem" gombra kattintania, és megadnia a megrendelő adatait. A két kisvállalati csomag vegyesen, a középvállalati csak önállóan rendelhető.

Cloud & big data

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.