A közösségi oldal a Gyűjtemények és Közösségek funkcióra fókuszálva alakul át.
Hirdetés
 

Nem egy cikkben foglalkoztunk a Google+ sorsáról a közelmúltban, illetve azzal az úttal, amit a közösségi oldal bejár. Az évek során elég gyorsan kiderült, hogy nem lesz, lehet a Facebookot megszorítani, de maga a Google ezt csak az utóbbi időkben kezdte nyíltan beismerni. A hamarosan következő átalakítások egyértelműen mutatják, hogy a jövőben már nem az egyes felhasználók, hanem az általuk alkotott közösségek lesznek fontosak.

Nem veszett el, csak átalakult

A folyamatokat a még 2012 végén bemutatott Communities, vagy Közösségek funkció indította be. Ez a közös érdeklődésű (pl., lakberendezés, filmek, technológia, főzés) felhasználókat gyűjti egybe, amivel egyedi, de követhető teret ad a beszélgetésnek, a tapasztalatok, fotók, élmények megosztásának. A Közösségek sikere jelezte, hogy a Google+ másról szól, mint addig, és ez lehet az az út, amivel elkerülhető a Facebookkal való állandó összevetés.

Idén májusban egy újabb funkció debütált a Google+-on belül, ami első hallásra nem sokban különbözik a Közösségektől. Ez a Gyűjtemények (Collections), ami szintén azt teszi lehetővé, hogy a felhasználók egy téma köré szervezzék bejegyzéseiket, gondolataikat. Mégis abban különbözik a Közösségektől, hogy míg az egy széles körű, átfogó kör, a Gyűjtemények sokkal személyesebbek, egyedibbek és inkább egyfajta blogként működnek.

Nagy ütemben nőnek

A Google nem árult el részleteket arról, hogy pontosan milyen fejlődésen ment keresztül a két funkció, de annyit igen, hogy a felhasználók rákaptak a témák ilyen fajta követésére. A különböző Közösségekbe naponta átlagosan 1,2 millió csatlakozás történik, ami persze nem új felhasználói számot, hanem, inkább az aktivitást jelöl. A Google szerint a Gyűjtemények még ennél is népszerűbbnek bizonyultak, így elkerülhetetlenné vált a felületek áttervezése.

Ennek lényege, hogy a két funkció a frontvonalba kerül és mindkettő saját menüpontot kap. A Google+ hagyományos, a követett felhasználók aktivitását mutató felület továbbra is megmarad Home néven, eltűnik viszont, azaz a People (Emberek) menüpontba kerül minden, ami a követett személyekkel volt kapcsolatos.

Az új dizájn weben, illetve a mobilos alkalmazásokban egyaránt meg fog jelenni – utóbbi egy kis késéssel. A bevezetés folyamatos lesz: a felhasználó dönthet úgy, hogy megismerkedik az új szerkezettel, de egyelőre egyetlen kattintással vissza is állíthatja a korábbi verziót, amennyiben azt szeretné.

Közösség & HR

Jövőre érkezik az első egyemberes 1 milliárd dolláros üzlet?

Legalábbis ezt állítja az Anthropic vezére, aki a héten a vállalat legújabb generációs modelljeit is bemutatta a cég első fejlesztői konferenciáján.
 
Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.