Az Oracle Cloud at Customer a vállalatok saját adatközpontjaiban, praktikusan a tűzfal mögött biztosít menedzselt felhőszolgáltatást.

A publikus felhőszolgáltatások számtalan előnye sem mindig képes ellensúlyozni az olyan a fenntartásokat, mint amilyenek például az adatszuverenitás problémái vagy a nyilvános felhőmegoldásokra vonatkozó szervezeti-iparági szabályozás korlátozásai – van, aki egyáltalán nem is tárolhat adatokat a nyilvános felhőben.

Az Oracle mindezekre válaszul jelentette be az Oracle Cloud at Customer csomagot, egy olyan újszerű modell keretei között nyújtva nagyon hasonló szolgáltatásokat, amit a gyártó termékfejlesztésért felelős alelnöke, Thomas Kurian a CIO Magazine riportjában a cloud computing koncepciójának fejre állításának nevezett.

A küszöbig és azon túlra is beviszik a nyilvános felhőt

"Odaviszünk egy gépet, ami alapvetően a saját publikus felhőszolgáltatásainkat másolja, és azt az ügyfélnél telepítjük" – idézi az amerikai Computerworld Amit Zaveryt, az Oracle Cloud Platform alelnökét. "Az ügyfelek hozzájutnak az infrastruktúrához, az adatbázishoz, az összes nyilvános felhőszolgáltatáshoz, de a tűzfal mögött." Ezzel az előfizetők elvileg ugyanazokhoz a készségekhez jutnak hozzá, mint az Oracle publikus felhőjében, de a hardver fizikailag máshova kerül.

Az ügyfelek innentől a megszokott módon választhatják ki, pontosan mire fizetnek elő (IaaS, adatmenedzsment, alkalmazásfejlesztési vagy vállalati integrációs szolgáltatáspk stb.), maga a szoftver pedig teljesen kompatibilis az Oracle Clouddal, ami a munkamenetek hordozhatóságát is lehetővé teszi a megegyező eszközkészleteket és API-kat használó felhős és az on-premise környezetek között.

A szerver üzemeltetéséért és karbantartásáért is az Oracle felel majd, aszoftvereket is központilag frissítik. A globális és szigorúan szabályozott működésű szervezetek számára ugyanakkor könnyebb lesz az adatszuverenitás, a biztonság és az adatvédelem követelményeinek való megfelelés, mivel a hardver ténylegesen a saját telephelyén üzemelhet.

Minden fillért kifacsarnának a felhős trendből

Magát a terméket formálisan csütörtökön, a Oracle CloudWorld rendezvényen jelentették be, de a Cloud at Customer modell fejlesztése állítólag már 2010-ben elkezdődött, a piacra kerülő csomag béta tesztje pedig az elmúlt hónapokban zajlott olyan Oracle-ügyfelek részvételével, mint az Avaya. Választékában első körben a Clod Machine jelenik meg, amit később az Exadata Cloud és a Big Data Cloud is követni fog.

Az Oracle becslése alapján a vállalati cloud költéseknek még 2016-ban is alig 4 százaléka származik majd a publikus felhőből, de Thomas Kurian szerint az adaptációs ráta gyorsan növekedhet, ahogy a Cloud at Customer és a hasonló szolgáltatások megjelennek a piacon. Ilyen jellegű szolgáltatások egyébként már léteznek, például a Microsoftnál, de ezeknél az ügyfélnek is részt kell vennie az üzemeltetésben, vagyis nem biztosított a publikus felhőre emlékeztető, "egy ablakos" felhasználás.

Az IDC múlt hónapban publikált felmérése szerint a vállalatok 58 százaléka tervezi legalább kétféle web alapú, előfizetéses informatikai szolgáltatás igénybe vételét, ami 14 hónappal ezelőtt még csak 24 százalék volt. Maga az Oracle a február végén zárt pénzügyi negyedévre 735 millió dolláros cloud bevételt jelentett. Ez 40 százalékos éves növekedést jelent, ami önmagában is a szegmens fontosságát jelzi, valódi jelentőségét pedig az mutatja, hogy a vállalat összes bevétele 3 százalékkal csökkent a tavalyihoz képest.

Cloud & big data

Nagy előrelépés a beszédértésben

A mesterséges intelligencia egyre közelebb kerül ahhoz, hogy úgy értelmezze az emberi beszélgetéseket, ahogyan azt mi tesszük.
 
Az Európai Unió adatvédelmi rendelete több éves huzavona után idén végleges formát öltött. Ezúttal az eddigi szabályozástól való eltéréseket, újdonságokat vesszük górcső alá.

a melléklet támogatója a KÜRT Zrt.

A VISZ az Infotér konferencián tárgyalta ki az IT-szakma képzési és munkaerő-piaci problémáit oktatási szakértők és cégvezetők segítségével.

2 millió forinttal díjazza a VISZ a legjobb középiskolát

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Pontosabban már előállt az Enterprise Advantage nevű lehetőséggel, de csak a jövő évtől lehet használni. Hatását Nagy Sándor (IPR-Insights) foglalta össze.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.