Az Oracle Cloud at Customer a vállalatok saját adatközpontjaiban, praktikusan a tűzfal mögött biztosít menedzselt felhőszolgáltatást.

A publikus felhőszolgáltatások számtalan előnye sem mindig képes ellensúlyozni az olyan a fenntartásokat, mint amilyenek például az adatszuverenitás problémái vagy a nyilvános felhőmegoldásokra vonatkozó szervezeti-iparági szabályozás korlátozásai – van, aki egyáltalán nem is tárolhat adatokat a nyilvános felhőben.

Az Oracle mindezekre válaszul jelentette be az Oracle Cloud at Customer csomagot, egy olyan újszerű modell keretei között nyújtva nagyon hasonló szolgáltatásokat, amit a gyártó termékfejlesztésért felelős alelnöke, Thomas Kurian a CIO Magazine riportjában a cloud computing koncepciójának fejre állításának nevezett.

A küszöbig és azon túlra is beviszik a nyilvános felhőt

"Odaviszünk egy gépet, ami alapvetően a saját publikus felhőszolgáltatásainkat másolja, és azt az ügyfélnél telepítjük" – idézi az amerikai Computerworld Amit Zaveryt, az Oracle Cloud Platform alelnökét. "Az ügyfelek hozzájutnak az infrastruktúrához, az adatbázishoz, az összes nyilvános felhőszolgáltatáshoz, de a tűzfal mögött." Ezzel az előfizetők elvileg ugyanazokhoz a készségekhez jutnak hozzá, mint az Oracle publikus felhőjében, de a hardver fizikailag máshova kerül.

Az ügyfelek innentől a megszokott módon választhatják ki, pontosan mire fizetnek elő (IaaS, adatmenedzsment, alkalmazásfejlesztési vagy vállalati integrációs szolgáltatáspk stb.), maga a szoftver pedig teljesen kompatibilis az Oracle Clouddal, ami a munkamenetek hordozhatóságát is lehetővé teszi a megegyező eszközkészleteket és API-kat használó felhős és az on-premise környezetek között.

A szerver üzemeltetéséért és karbantartásáért is az Oracle felel majd, aszoftvereket is központilag frissítik. A globális és szigorúan szabályozott működésű szervezetek számára ugyanakkor könnyebb lesz az adatszuverenitás, a biztonság és az adatvédelem követelményeinek való megfelelés, mivel a hardver ténylegesen a saját telephelyén üzemelhet.

Minden fillért kifacsarnának a felhős trendből

Magát a terméket formálisan csütörtökön, a Oracle CloudWorld rendezvényen jelentették be, de a Cloud at Customer modell fejlesztése állítólag már 2010-ben elkezdődött, a piacra kerülő csomag béta tesztje pedig az elmúlt hónapokban zajlott olyan Oracle-ügyfelek részvételével, mint az Avaya. Választékában első körben a Clod Machine jelenik meg, amit később az Exadata Cloud és a Big Data Cloud is követni fog.

Az Oracle becslése alapján a vállalati cloud költéseknek még 2016-ban is alig 4 százaléka származik majd a publikus felhőből, de Thomas Kurian szerint az adaptációs ráta gyorsan növekedhet, ahogy a Cloud at Customer és a hasonló szolgáltatások megjelennek a piacon. Ilyen jellegű szolgáltatások egyébként már léteznek, például a Microsoftnál, de ezeknél az ügyfélnek is részt kell vennie az üzemeltetésben, vagyis nem biztosított a publikus felhőre emlékeztető, "egy ablakos" felhasználás.

Az IDC múlt hónapban publikált felmérése szerint a vállalatok 58 százaléka tervezi legalább kétféle web alapú, előfizetéses informatikai szolgáltatás igénybe vételét, ami 14 hónappal ezelőtt még csak 24 százalék volt. Maga az Oracle a február végén zárt pénzügyi negyedévre 735 millió dolláros cloud bevételt jelentett. Ez 40 százalékos éves növekedést jelent, ami önmagában is a szegmens fontosságát jelzi, valódi jelentőségét pedig az mutatja, hogy a vállalat összes bevétele 3 százalékkal csökkent a tavalyihoz képest.

Cloud & big data

Amit a közös pénzből fejlesztenek, az közös kincs lesz

Megvan, hogy jövőre mire és mennyit szán az Európai Unió a Horizont 2020 program keretében. A K+F tevékenység szabályai is változnak.
 
Rengeteg a szenzor és a mérési információ, melyek összegzése és értelmezése megoldandó feladatként tornyosul az adatközpontot üzemeltetők fölé.

a melléklet támogatója
az APC by Schneider Electric

Hirdetés

Adatközpont, a legújabb igényekre szabva

A DCIM eszközök is segítenek a vállalatoknak versenyképességük megőrzésében, mert jobban követhetik az IT világában egyre gyorsabban változó igényeket és elvárásokat.

Minden eddiginél több szoftvergyártói audit vár rájuk. Az IPR-Insights felmérése a magyar piacról.
A két új csúcsmodell nem változtat, legfeljebb csiszol a bevált recepteken.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.