Az OUYA 2012-ben igazi szenzációként robbant be a köztudatba, mivel a Kickstarter kampányuk során (még ma is magasnak számító) rekordösszeget, 8,3 millió dollárt kalapoztak össze. Azóta kiderült, hogy az ötlet a játékosok számáa izgalmasnak tűnt ugyan, de üzleti potenciál annál kevesebb van benne.
A jó ötlet még kevés
Az elsöprő siker egyik oka az volt, hogy a konzol mindössze 100 dollárba került, ami kellően megmozgatta a közösségeket. Az OUYA másik, vonzó tulajdonsága a nyitottságában keresendő, amivel az alapítók a fejlesztőket szerették volna mozgósítani, akik így egy teljesen új platformon is megmutathatták volna a játékaikat. Az elképzelés nem vált be, mivel a fejelsztő stúdiók, és játékosok sem találták kellően érdekesnek a rendszert, főleg úgy, hogy a kínálat jelentős része mbilos környezetben addig is letölthető volt ingyen.
Az már az induláskor is egyértelmű volt, hogy egy közepesen erős mobil hardverével ellátott játékkonzol nem tudja felvenni a versenyt a nagyokkal, de idén áprilisra az is kiderült, hogy pénzügyileg nem tartható tovább a helyzet. Pedig a közösségi finanszírozás óta két alkalommal is jelentős mennyiségű pénzt pumpáltak a cégbe. Az első injekció 2013-ban történt, amikor 15 millió dollárt fektettek az ötletbe, majd később az Alibaba lépett fel a megmentő szerepben 10 millió dollárral.
Most már egyértelmű, hogy ezek nem a fejlődést, hanem a túlélést elősegítő összegek voltak. Elsőként a Fortune számolt be arról, hogy az OUYA keresi azt a partnert, aki felvásárolná a céget, a CNET friss információi pedig úgy szólnak, hogy a Razer személyében végre akadt egy komoly érdeklődő. A gamer felhasználókra szakosodott, speciális PC-ket és kiegészítőket gyártó cég állítólag lát fantáziát az OUYA-ban.
Más formában élhetne tovább
A Razer a hagyományos számítógépek, notebookok mellet keresi annak a lehetőségét, hogy a mobilos, táblagépes játékosokat is kiszolgálja. Az OUYA esetében is valószínűleg nem a hardver, hanem a mögötte lévő katalógus rendszer, a játékokat rendszerező szoftver lehet érdekes számukra, ami több platformba is integrálható lenne. Nem véletlen, hogy az elmúlt években az OUYA vezetősége is azt próbálta elérni, hogy különböző gyártók (Xiaomi) televízióin, set-top box-ain jelenhessenek meg.
Annak idején egy rövid időre sikerült szereznünk egy példányt az OUYA-ból, aminek a gyorstesztjét itt olvashatják el.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak