Az előző, még a Wii által beállított csúcsot is meghaladta a Nintendo Switch. Ehhez azért kellett Zelda is.

Bemutatkozását követő két nap alatt jobban fogyott a Nintendo Switch az Egyesült Államokban, mint a japán vállalat bármelyik korábbi konzolja. Amint azt Reggie Fils-Aime elmondta, még a mozgásérzékelőkre alapuló játékforradalmat kiváltó Wii is leszorult a dobogóról a hibrid eszköznek köszönhetően. Habár a japánok észak-amerikai részlegének vezetője örülhet a sikernek, azért az nem kizárólag a hardveren múlt.

Legend of Zelda: Breath of the Wild

A Nintendo játékaiért rajongók körében majdnem pont annyira ismert Zelda, mint az ikonikus olasz vízszerelő kalandjai. Utóbbi legsikeresebb darabja a Super Mario 64 volt, ez vezette az eladási statisztikákat mostanáig. Mostanáig, mert a legújabb Zelda megjelenésével izomból lenyomta az első napos értékesítési adatok tekintetében a bajszos ugrálóbajnok korábbi teljesítményét.

A közös piacra lépésből mindkét termék profitálhatott. Valószínűleg a hardver értékesítését nagyban segítette az új Zelda megjelenése, miközben a hercegnő új kalandjának ígérete sokakat csábított a kézikonzol megvételére. Végső soron, mivel mindkét termék a Nintendo kezében van, a japán vállalat friss hype-ot generálhatott maga körül, amire már szüksége is volt, hiszen a tavaly nyári Pokémon láz bőven lecsengő fázisban van 2017 elején.
 

Megugorhatatlannak tűnő elvárások

Nem fogták vissza magukat a Nintendo vezetői, amikor a befektetők felé kommunikálták a Switchcsel kapcsolatos elvárásaikat. Minden szerénység nélkül Wii-szintű sikert várnak az új kézikonzoltól, ami azért eléggé teljesíthetetlennek tűnik első blikkre. A mozgásérzékelők játékokban való alkalmazásának korát elhozó eszközből ugyanis mára már több mint 100 millió kelt el. Ám az első napok Wiit is túlszárnyaló értékesítései azt jelzik, hogy talán mégsem volt annyira merész a vezetőség elvárása.

Különösen annak tükrében, hogy a Switch a Nintendo első konzolja a NES (Nintendo Entertainment System) óta, ami nem a novemberi karácsonyi vásárlási lázban jelent meg. Ennek ellenére sikerült felkelteni a játékrajongók figyelmét: rengeteg előrendelés érkezett és sokan jelentek meg a GameStop éjféli bemutatóján is.

Ősszel pedig a konzol értékesítési adatai megkaphatják azt a turbót, amit a mostani piacra lépéssel elmulasztottak. Kis szerencsével a Nintendo Switch eladási számai idén november-december tájékán egy olyan lökést kaphatnak, mintha másodszorra is piacra lépne az eszköz. Főleg akkor, ha akkorra időzíti a vállalat a Super Mario Odyssey megjelenését, vagy esetleg a konzolt egybecsomagolja az új Zeldával.

Mindeközben Japánban

Hasonló sikereket ért el otthon is a Nintendo Switch: az első héten - pontosabban a péntektől vasárnapig terjedő időszakban - 313 700 játékgép talált gazdára a szigetországban. Ugyan Japánban nem döntött rekordot, mint Amerikában, még így is szép számokat produkált. Csak négy konzol tudott elé férkőzni az örökranglistában; a Nintendo DS (441 ezer), a Nintendo 3DS és a Nintendo Wii (371-371 ezer) illetve a Sony PlayStation 4 (322 ezer) eladásai lettek jobbak csupán a vadonatúj játékgép teljesítményénél. A Wii U gyakorlatilag kudarcnak mondható bemutatkozását ugyanakkor már bőven meghaladta.

Persze tekerhették volna magasabbra a rajongói érdeklődést otthon. A már korábban említett karácsonyi időszaktól eltérő bejelentés mellett az is szerepet játszott a viszonylag mérsékelt fogadtatásban, hogy a Zelda inkább a nyugati országokban népszerű, Japánban kevésbé. A Splatoon 2, a Super Mario Odyssey és a Pokémon Switchen való megjelenése azonban minden bizonnyal teljesen be fogja szippantani a távol-keleti rajongókat is.

A japán játékosok egyébként hagyományosan többet költenek játékra, mint bármely másik régió a 36,6 milliárd dolláros okostelefonos játékpiacon. A Switch megjelenése jelentések szerint akkora hatással volt, hogy kimutathatóan visszaestek a rivális rendszerek – például a PlayStation 4 – eladásai.

Konzumer tech

Még vitatkozunk arról, hogy mi az AI, de most kell felkészülnünk a használatára

A Fujitsu EMEIA technológiai vezérigazgató-helyettese, Réger József szerint a vállalatoknak a félelmek helyett a reális felhasználási lehetőségeket kell vizsgálniuk.
 
Hirdetés

Újra az ország legjobb startupjait keresi a Telenor

Ismét indul a Telenor Accelerate program. A résztvevőket többek között hat mentor, intenzív fejlesztőprogram és co-working iroda várja.

Virtualizációval teszik még hatékonyabbá az informatikai környezetet a szoftveresen meghatározott adatközpontok. Alacsonyabb költségek, magasabb színvonalú IT – egyre többen fordulnak az SDDC technológia felé.

a melléklet támogatója az ArubaCloud

Hirdetés

Felhőszolgáltatást használ? Ezt hozza önnek a GDPR

Már csak kilenc hónap maradt a felkészülésre. A felhőszolgáltatók is ezen dolgoznak.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.