Az előző, még a Wii által beállított csúcsot is meghaladta a Nintendo Switch. Ehhez azért kellett Zelda is.
Hirdetés
 

Bemutatkozását követő két nap alatt jobban fogyott a Nintendo Switch az Egyesült Államokban, mint a japán vállalat bármelyik korábbi konzolja. Amint azt Reggie Fils-Aime elmondta, még a mozgásérzékelőkre alapuló játékforradalmat kiváltó Wii is leszorult a dobogóról a hibrid eszköznek köszönhetően. Habár a japánok észak-amerikai részlegének vezetője örülhet a sikernek, azért az nem kizárólag a hardveren múlt.

Legend of Zelda: Breath of the Wild

A Nintendo játékaiért rajongók körében majdnem pont annyira ismert Zelda, mint az ikonikus olasz vízszerelő kalandjai. Utóbbi legsikeresebb darabja a Super Mario 64 volt, ez vezette az eladási statisztikákat mostanáig. Mostanáig, mert a legújabb Zelda megjelenésével izomból lenyomta az első napos értékesítési adatok tekintetében a bajszos ugrálóbajnok korábbi teljesítményét.

A közös piacra lépésből mindkét termék profitálhatott. Valószínűleg a hardver értékesítését nagyban segítette az új Zelda megjelenése, miközben a hercegnő új kalandjának ígérete sokakat csábított a kézikonzol megvételére. Végső soron, mivel mindkét termék a Nintendo kezében van, a japán vállalat friss hype-ot generálhatott maga körül, amire már szüksége is volt, hiszen a tavaly nyári Pokémon láz bőven lecsengő fázisban van 2017 elején.
 

Megugorhatatlannak tűnő elvárások

Nem fogták vissza magukat a Nintendo vezetői, amikor a befektetők felé kommunikálták a Switchcsel kapcsolatos elvárásaikat. Minden szerénység nélkül Wii-szintű sikert várnak az új kézikonzoltól, ami azért eléggé teljesíthetetlennek tűnik első blikkre. A mozgásérzékelők játékokban való alkalmazásának korát elhozó eszközből ugyanis mára már több mint 100 millió kelt el. Ám az első napok Wiit is túlszárnyaló értékesítései azt jelzik, hogy talán mégsem volt annyira merész a vezetőség elvárása.

Különösen annak tükrében, hogy a Switch a Nintendo első konzolja a NES (Nintendo Entertainment System) óta, ami nem a novemberi karácsonyi vásárlási lázban jelent meg. Ennek ellenére sikerült felkelteni a játékrajongók figyelmét: rengeteg előrendelés érkezett és sokan jelentek meg a GameStop éjféli bemutatóján is.

Ősszel pedig a konzol értékesítési adatai megkaphatják azt a turbót, amit a mostani piacra lépéssel elmulasztottak. Kis szerencsével a Nintendo Switch eladási számai idén november-december tájékán egy olyan lökést kaphatnak, mintha másodszorra is piacra lépne az eszköz. Főleg akkor, ha akkorra időzíti a vállalat a Super Mario Odyssey megjelenését, vagy esetleg a konzolt egybecsomagolja az új Zeldával.

Mindeközben Japánban

Hasonló sikereket ért el otthon is a Nintendo Switch: az első héten - pontosabban a péntektől vasárnapig terjedő időszakban - 313 700 játékgép talált gazdára a szigetországban. Ugyan Japánban nem döntött rekordot, mint Amerikában, még így is szép számokat produkált. Csak négy konzol tudott elé férkőzni az örökranglistában; a Nintendo DS (441 ezer), a Nintendo 3DS és a Nintendo Wii (371-371 ezer) illetve a Sony PlayStation 4 (322 ezer) eladásai lettek jobbak csupán a vadonatúj játékgép teljesítményénél. A Wii U gyakorlatilag kudarcnak mondható bemutatkozását ugyanakkor már bőven meghaladta.

Persze tekerhették volna magasabbra a rajongói érdeklődést otthon. A már korábban említett karácsonyi időszaktól eltérő bejelentés mellett az is szerepet játszott a viszonylag mérsékelt fogadtatásban, hogy a Zelda inkább a nyugati országokban népszerű, Japánban kevésbé. A Splatoon 2, a Super Mario Odyssey és a Pokémon Switchen való megjelenése azonban minden bizonnyal teljesen be fogja szippantani a távol-keleti rajongókat is.

A japán játékosok egyébként hagyományosan többet költenek játékra, mint bármely másik régió a 36,6 milliárd dolláros okostelefonos játékpiacon. A Switch megjelenése jelentések szerint akkora hatással volt, hogy kimutathatóan visszaestek a rivális rendszerek – például a PlayStation 4 – eladásai.

Konzumer tech

Elon Musk összekötné agyunkat számítógépeinkkel

Az amerikai vizionárius új cége ismét egy sci-fi témát váltana valóra.
 
Hirdetés

Itt a Yelon! Szexedukációs weboldal és alkalmazás kamaszoknak

Elindult a Telenor támogatásával a Yelon szexedukációs okostelefon-alkalmazás és weboldal, ami a 10–18 éves fiatalok testképével, kapcsolataival, szexualitásával összefüggő kérdéseire igyekszik tényszerű válaszokat adni.

A vállalatoknál telepített szoftverek közel harmada feleslegesen kerül fel a számítógépekre vagy kihasználatlan, ami szükségtelen költségeket és extra kockázatot jelent egy gyártói auditnál.

a melléklet támogatója a SoftwareONE

Hirdetés
A digitális átalakulás szép elv. De ha mindent az azonnali megtérülés és az IT-költségek csökkentése vezérel, akkor csak elv marad – súlyos valós következményekkel. Takács István Péter írása.

Az élethosszig tartó tanulás lesz a legfontosabb képességünk

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az IPR-Insights idén is megkérdezte a vállalatokat a tapasztalataikról. A válaszadók többsége több auditra készül, de magabiztosabban várja az auditort. Fábián László (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.