A Wii U eladások meg sem közelítik a várakozásokat, így a Nintendo tetemes veszteséggel zárja az évet.

Miközben a Sony és a Microsoft sokmilliós értékesítési adatokról számolnak be az újgenerációs konzoljaikkal kapcsolatban, addig a kisebbik rivális komoly problémákkal küzd. A Nintendo új fejlesztésű Wii U játékgépe még csak közelébe sem került a kifejezetten optimista várakozásoknak, de a 3DS kézi konzol sem teljesített túl jól.

Nintendoom: alulmaradtak a nagyokkal szemben

A korábban közzétett jóslatokhoz képest a Nintendo negatív irányba módosította a pénzügyi előrejelzéseket, mely szerint a japán gyártó 336 millió dolláros üzemi veszteséggel számol a márciusban záruló pénzügyi évben. A vezetőség eredetileg 9 millió Wii U és 18 millió 3DS eladásával számolt, ezzel szemben a mostani várakozások szerint az előbbiből várhatóan mindössze 2,8 millió darabot sikerül értékesíteni március végéig, ami masszív, 69 százalékos esés a tervekhez képest. A 3DS esetében sem sokkal jobb a helyzet, mivel e termék esetében is csak 13,5 millió eladott konzollal számolnak.

Nintendo Wii U: nem rúghatott labdába

Az eredmények ilyen jellegű alakulása nem lepte meg különösebben a piacot, hiszen a Nintendo célkitűzéseinek eleve nem volt sok köze a valósághoz. Satoru Iwata a vállalat elnöke külön közleményt is megfogalmazott az eredmények magyarázása céljából, amiben kitér arra, az év végi akciók során árleszállításokkal, kedvező csomagajánlatokkal, és új játékokkal igyekeztek felkelteni az érdeklődést, ami csak részben sikerült. Viszont az értékesítési célszámok így is messze elmaradtak a várakozásoktól, ami (noha erről az elnök nem tesz említést) elsősorban a PlayStation 4 és az Xbox One piacra lépésének köszönhető.

Itt is a mobil lenne a megoldás?

A konzolpiac a Sony és a Microsoft párharcáról szólt tavaly év végén, amiből végül a japánok jöttek ki győztesen. A novemberben elindult értékesítés után az első napokban mindkét gyártó egy milliós eredményekről számolt be, 2014 elejére az Xbox One-ból 3 millió felett adtak el, míg ez a szám a Sony esetében 4,2 millió. A karácsonyi szezont tehát a Sony nyerte, de a teljes kép érdekében azt hozzá kell tenni, hogy míg a PS4 52 országban kapható, addig az Xbox One a kezdetek óta mindössze 13 országban vásárolható meg.

A Nintendo számára tehát ez a piac lejátszottnak tűnik, éppen ezért nem különösebben meglepő, hogy az egyébként rendkívül konzervatív cég új üzleti modell bevezetését fontolgatja. Ennek első jele Satoru Iwata tegnapi sajtóbejelentése, mely során az elnök úgy nyilatkozott, hogy „Az okos készülékek terjedésének ismeretében természetesen mi is vizsgáljuk annak lehetőségét, hogy ezek az eszközök miként segíthetnék a mi üzletünket. Ezt azonban annyival nem intézhetjük el, hogy Mario megjelenjen a mobilok képernyőin.„ Azt még nem lehet tudni, hogy ez valós nyitást jelentene-e a mobilplatformok felé, mivel eddig a cég határozottan elzárkózott a játékok saját hardverereken túli megjelenésétől.

Hadat üzent az adatporszívózó MI-fejlesztőknek a Cloudflare

A cég alapból kitiltja ügyfelei oldaláról a minél több internetes információt felszippantani akaró MI-botokat. A tartalomgyártó weboldalak üzemeltetői pedig egy új szolgáltatásnak köszönhetően "belépő díjat" szedhetnek a webet pásztázó robotoktól.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.