A Prezi csütörtökön bejelentette, hogy 3,25 milliárd forintot fektet be a cégbe az amerikai Accel Partners által vezetett konzorcium. Már több mint hétmillióan használják világszerte, és sok szilícium-völgybeli kezdő IT vállalkozás is megirigyelné a sikerüket, a Bitportnak adott interjúban azonban a Prezi fejlesztési vezetője elmondja, hogy még nagyobb terveket szövögetnek.
A Prezi csütörtökön bejelentette, hogy sikeresen lezárta az Accel Partners által vezetett Series B típusú, 3,25 milliárd forintról szóló finanszírozási fordulót. A Prezi a legújabb azok között a sikeres magyar vállalatok között, amelyek amerikai tőkefinanszírozást vettek igénybe (ilyen például a Ustream és a LogMeln is). 

A Prezi az első hazai alapítású vállalkozás, amely az egyik legkiválóbb szilícium-völgybeli befektető cég, az Accel Partners támogatását élvezheti. Az Accel olyan ismert cégek korai befektetője, mint a Facebook, a Dropbox, valamint társ-befektetőként részt vállalt a Groupon, Rovio (Angry Birds), Kayak és Spotify cégek tőkefinanszírozásában is. A mostani befektetési körben újból részt vesz a Sunstone Capital is, amely 2009-ben 350 millió forint értékben fektetett a cégbe a TED Conferences céggel társulva.

Az Accel részéről Andrew Braccia vezette a Prezivel folytatott befektetési tárgyalásokat, így tagja lesz a Prezi igazgatótanácsának is. - A webszolgáltatások elterjedése alapvetően változtatja meg a „dobozos” szoftverek hagyományos környezetét. A mai felhasználók a legjobb szoftvereket keresik, amelyek hatással vannak a szakemberek és oktatók életére világszerte. A Prezi átalakítja a prezentáció és a kommunikáció világát online alkalmazásainak segítségével. Boldogok vagyunk, hogy lehetőségünk nyílt részt venni egy ilyen kivételes vállalkozói csoport munkájában - nyilatkozta a befektető a cég által kiadott közlemény szerint.

Cél a kétmilliárd felhasználó A Prezi egy zoomoláson alapuló prezentációs eszköz, melyben egymást követő diák sora helyett az előadó egy digitális vásznon szabadon elhelyezett információs térképet járhat végig. A Prezi.com legismertebb terméke az ingyenesen is használható online prezentáció-szerkesztő alkalmazás. A cég kínálatában szerepel még az eszköz asztali, offline változata (Prezi Desktop), egy a prezentációk valós idejű, közös szerkesztését, illetve bemutatását lehetővé tevő alkalmazás (Prezi Meeting), valamint  a Prezi Viewer iPad app, melynek segítségével a prezik bárhol bemutathatóak akár internet kapcsolat nélkül is.

- Mainstream terméket akarunk fejleszteni, amellyel a különböző ötletek megosztását szeretnénk érdekesebbé tenni. Az emberiség legalább harmada osztja meg egymással az ötleteit iskolai, üzleti vagy magáncélból, ezért a célunk, hogy 2 milliárd felhasználót szerezzünk - ezekkel a szavakkal kezdte a beszélgetést Halácsy Péter, az utóbbi évek egyik legnagyobb nemzetközi sikerét elért hazai szoftverfejlesztő vállalkozás alapítója és fejlesztési vezetője.

Halácsy két éve San Franciscóból irányítja a cége ügyeit, és legutóbb is csak néhány napra látogatott haza, hogy előadást tartson egy konferencián, és hogy interjúztassa a céghez jelentkező fejlesztőket, akik immár nem csak Magyarországról, de a világ legkülönbözőbb pontjairól érkeznek hozzájuk.

Az emberiség legalább harmada osztja meg egymással az ötleteit, ezért a végső célunk, hogy 2 milliárd felhasználót szerezzünk...

Siker három év alatt Persze a fenti kijelentés meglehetősen fellengzősnek tűnhet egy alig három éve alakult cég vezetőjének szájából, de a 2009-ben indult Prezi az elmúlt két esztendőben a magyarországi léptékekhez képest szédítő sikereket ért el. A szoftver 2009 áprilisában elindított első változata a Kitchen Budapest kutatóműhely alapításában is részt vett Somlai-Fischer Szabolcs (a külföldieknek Ádám) ötletéből született, amelyet végül Halácsy Péter, a Budapesti Műszaki Egyetem tanárának segítségével fejlesztett szolgáltatássá.

A fejlesztők Árvai Péter vezérigazgató bevonásával alapították meg a céget, amelybe rövid időn belül beszállt az amerikai TED Conferences és a Sunstone Capital is. A kockázatitőke-befektetők tőkeinjekcióját követően a cég áttette székhelyét San Franciscóba, a fejlesztés viszont itthon maradt.

Már van elég cash A Prezi idén októberben jelentette be, hogy elérte az 5 milliós felhasználói számot, időközben azonban már 7 milliónál is több felhasználónál tartanak. Érdekesség, hogy a statisztikák szerint a Budapestről kinőtt megoldás gyorsabban fejlődik, mint pár hasonlóan sikeres pályát bejárt startup, mint például a Soundcloud vagy az Evernote.

Halácsy Péter a Bitport kérdésére nem árulta el, hogy a 7 millióból mennyi a fizető ügyfél, csak annyit mondott, hogy a budapesti fejlesztőközpontban dolgozó 47, valamint a San Franciscó-i irodában további 10 emberrel működő cég cashflow-pozitívan működik, azaz már most bizonyították az életképességüket. A rövidtávú tervek is hasonlóan ambíciózusak: 1-2 éven belül a jelenlegi felhasználószám 10-20-szorosát szeretnék magukának tudni.

A legnagyobb versenytárs természetesen a Microsoft PowerPoint, de Halácsy emellett kiemelte az Apple Keynote-ot vagy az OpenOffice különböző változataiban megtalálható prezentációkészítő eszközöket is. A PowerPointhoz képest azonban teljesen másfajta paradigmából indultak ki: jelenleg sincs más zoomolható prezentációkészítő eszköz a piacon, mint ahogy a freemium üzleti modell (ingyenes alapszoftver szolgáltatásként, és fizetős desktop változat plusz funkciókkal) is eltér a versenytársakétól.

A felhasználókat szeretnék meggyőzni, hogy érdemes váltaniuk, de sokszor nincs szükség erre sem: a visszajelzésekből azt lehet leszűrni, hogy gyakran a kisiskolások mutatják meg a szüleiknek az alkalmazást, illetve annak használatát. A szoftverért jellemzően kétfajta felhasználó fizet: a kisebb szervezeteknél könnyebben döntenek a használat mellett, a nagyvállalatoknál inkább az jellemző, hogy ha valakinek megtetszik a szolgáltatás, akkor a saját zsebéből fizeti ki az éves használati díjat, csak hogy a céges prezentációit is Preziben tudja elkészíteni.

Egyelőre a Prezi nem is dolgozott ki nagyvállalatok számára lincenszkonstrukciókat, ugyanakkor Halácsy is úgy látja, hogy a jövőben sem elsősorban az informatikai vezetők, hanem az egyes üzleti területek menedzserei, így például a marketingvezető lehet az, aki dönteni fog arról, hogy az eddigi mellett vagy ahelyett egy másik prezentációkészítő alkalmazást használjanak majd a cégen belül.

Rémisztő üres felületek A fejlesztési vezető elismerte: egyelőre még a termék nem olyan jó, hogy mindenki - így akár egy nagyvállalati felhasználó - használni tudja, így ennek érdekében folyamatosan fejlesztik a Prezit. A projektek egy része ennek megfelelően "higiéniai" jellegű: meg kell oldaniuk, hogy a PowerPointban könnyen használható funkciók - mint például a képernyőarány automatikus változtatási lehetősége vagy az áttűnések készítése - Preziben is megoldottak legyenek.

A használhatóságon olyan módon is dolgoznak, hogy szeretnék eltüntetni a "rémisztő üres felületeket", azaz szeretnék könnyebbé tenni a felhasználóknak, hogy a fejükben lévő ötleteket minél gyorsabban megjeleníthessék (ilyen segítség lehet a különböző mintaprezentációk vagy prezidizájnok elérhetővé tétele nagyobb számban). A gyorsabb adaptációt segítheti az is, hogy nemsokára lehetőség lesz a PowerPoint prezentációk Prezibe való importálására. Emellett az iPades prezentációs appot is tovább csiszolják.

iPadre is megérkezett a Prezi
Színesebb és gazdagabb lett a Prezi

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.