A Budapestről induló webes bemutató készítője a leggyorsabban rakétázó startupoknál is gyorsabban fejlődik. Igaz, ehhez Amerikába kellett menni.
A nemzetközi szaksajtóban is sokan megemlékeznek a Prezi legfrissebb mérföldkövéről. Az ötmillió eddigi felhasználó között nemzetközi politikai és technológiai nagyságok is akadnak, az újszerű megközelítés egyre többeket térít át az eddig kváziszabványnak számító monoton diacserélgetésről.
Sikeres kivándorlás ■ A Prezi 2009 áprilisában elindított első változata
Somlai-Fischer Ádám ötletéből született, amelyet végül
Halacsy Péter, a Műszaki Egyetem professzorának segítségével fejlesztett használható szolgáltatássá. A fejlesztők
Árvai Péter vezérigazgató bevonásával céget építettek az újdonság köré, amely még abban az évben a befektetők kedvence lett.
A TED Conferences és a Sunstone Capital tőkeinjekcióját követően a cég áttette székhelyét San Franciscóba (a fejlesztés viszont maradt itthon), és azóta is folyamatosan
készítik a Prezi új funkcióit, valamint
a tabletek felé is terjeszkedni kezdtek. Az ingyenesen valamint különböző fizetős konstrukciókban is elérhető megoldás azóta a kreatív előadók kedvence lett, hiszen a már begyöpösödött "cserélgetjük a diákat, legfeljebb néha beszúrunk egy videót" gyakorlatot igazán ötletes módszerrel váltotta fel. A felhő alapon működő szerkesztőben elkészülő bemutatók szemléletesebben, érdekesebben jeleníthetők meg, a fejlesztéseknek köszönhetően pedig a kreatív lehetőségek száma is egyre bővül.
A Prezi mostani "köszönő-bemutatójában" a legtöbb extra funkció szintén feltűnik a ki-be zoomolható szövegektől, szabadon forgatható tértől kezdve a beágyazott multimédiás elemekig. A benne említett információk közöt pedig megtalálhatunk pár fontos Prezi-felhasználót, valamint azt is, hogy a Budapestről kinőtt megoldás gyorsabban fejlődik, mint pár szintén érdekes pályatársa, például
a zenemegosztó Soundcloud vagy
az újszerű dokumentumkezelő Evernote.