Egy, a tizenévesek körében népszerű közösségi hálózat felvásárlásával akar újra bekerülni a tinik kegyei közé Zuckerberg cége.

Anno a Facebook kifejezetten egyetemi közegben bontogatta szárnyait; Mark Zuckerberg a Harvardon dobta össze a közösségi hálózat alapjait. Egy időben az ennél eggyel még fiatalabb korosztályt is sikerült megnyernie magának. Azok a felhasználók azonban időközben késői húszasok, korai harmincasok lettek, az új tinédzser generáció pedig már sokkal kevésbé érdeklődik a Facebook iránt.

Pedig igencsak fontos réteg ez a közösségi háló számára. Belőlük lesznek ugyanis azok a fiatal felnőttek, akik majd termékeket vásárolnak, szolgáltatásokat vesznek igénybe, tehát, akiknek személyes preferenciái sokat érnek a hirdetők számára. Vagyis a Facebook leendő bevételi forrásáról van szó.

Még pont időben vásárolták fel

Felismerte ezt a hátrányát a Zuckerberg alapította vállalat, és több, az eredményt csak részben hozó sikert – például a Snapchat 2013-as, 3 milliárd dolláros felvásárlási kísérletét, majd annak meghiúsulása után másolását – követően úgy döntött, itt az ideje kinyitni a pénztárcát. Ennek eredményeként bejelenthette, hogy felvásárolta a tbh nevű szolgáltatást, mely közösségi hálózat elsősorban a(z amerikai) tinédzserek körében népszerű. A tbh egyedisége az egymásnak névtelenül küldhető bókolás lehetőségében rejlik.

Egyelőre nem tudni, mennyire mélyen nyúlt a kasszába a Facebook az akvizíció finanszírozása érdekében. Azt viszont tudni, mekkora önállóságot hagy meg újonnan szerzett leányának a vállalat. Ahogy a korábban felvásárolt Instagram vagy Whatsapp esetében, úgy a tbh is külső szemlélő számára változatlanul működhet tovább, látszólag kevés kapcsolatot mutatva a Facebookkal.

Ezzel viszonylag gyorsan bedarálta riválisát Zuckerberg cége, esélyt sem adva annak, hogy az saját lábain kinőhesse magát. A tbh az idei nyáron indult be igazán, ekkor kattantak rá az elsősorban amerikai tinédzserek. Közlése szerint a cég az akvizíció előtt már 5 milliós felhasználói táborral rendelkezett, aminek tagjai több mint egymilliárd üzenetet osztottak már meg egymással az appon keresztül.

Célpontban a feltörekvő generáció

Mint említettük, ahelyett, hogy integrálná alapvető szolgáltatásai közé, a tbh megtarthatja önállóságát. Csakúgy, ahogy például azt az Instagram tehette, melyet a vállalat még 2012-ben szerzett meg magának, 1 milliárd dollárért. Ez a befektetés - utólag nézve – megérte a beruházott pénzt: az Instagram mindmáig az egyik legismertebb közösségi média szolgáltatásokat nyújtó app. A havi gyakorisággal bejelentkezők száma is igazán elismerésre méltó: az elmúlt 30 napban nagyjából 800 millió felhasználó lépett be az elsősorban fotózásra koncentráló alkalmazásba.

Mindeközben nem hagyhatja figyelmen kívül a legnagyobb, éppen kissé vergődő riválisát sem a Facebook. A Snap (a Snapchat mögött álló vállalat) bejelentette legújabb szolgáltatását, melyet Context Cards névre keresztelt. Tulajdonképpen egy vizuális keresőeszközről van szó, melyben a Snapchat tartalmak között lehet kutakodni.

A fejlesztésnek végső soron azonban abba az irányba kellene terelnie felhasználóit, hogy azok többet fizessenek a szolgáltatás extra lehetőségeiért. Ennek oka, hogy a Snapnek nyárra sem sikerült nyereségessé válni. Ugyan több mint megduplázták a tavalyi, hasonló negyedévben termelt bevételt, 181 millió dollárra, de közben a tavalyi hasonló időszak 115 millió dolláros nettó veszteségéhez képest most 443 millió dollárra rúgott ez az érték. Igaz, ennek zöme még mindig a részvényalapú kompenzációkból származott, csakúgy, mint az egy negyedévvel korábbi 2,2 milliárd dolláros brutális veszteség nagyja.

Közösség & HR

Ismét keresik a hazai digitális szakma női példaképeit

A 40 év feletti női szakemberek elismerését célzó pályázatot immár harmadszorra hirdette meg az IVSZ és a WiTH.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.