A Samsung kiadta 2014 második negyedévére vonatkozó becslését, amit továbbra is döbbenetesen erős eredményeket tartalmaz – mégsem lehet teljesen elégedett a gyártó a számokkal. Az üzemi nyereség jelentősen csökkent 2013 hasonló időszakához képest, amit a koreai won erősödése, valamint a kínai és egyes európai piacok visszaesése okozott.
Kína és Európa visszaesett
A gyorsjelentés szerint 2014 második negyedévében az 51,5 milliárd dolláros forgalom mellé 7,1 milliárd USD üzemi nyereség társul, ami még mindig masszív eredmény, viszont 24 százalékos visszaesés 2013-hoz képest. A bevétel akkor is 51 milliárd dollár környékén mozgott, azonban ebből jóval több, 8,3 milliárdos profitot tudott termelni a koreai vállalat.
A Samsung egy közleményben részletezi meglehetősen hosszan a csökkenést kiváltó okokat, amelyek közül az első, hogy a koreai fizetőeszköz nagyot erősödött a dollárral, az euróval és több, fontos európai valutával szemben. A cég ezen kívül erős visszaesést tapasztalt az okostelefon értékesítés területén, azon belül is a kínai, illetve egyes európai piacok gyengélkedtek, aminek következtében a közép- és belépő kategóriás készülékekből kelt el a megszokottnál jóval kevesebb.
A nagy kijelzőjű mobilok gyengítik a táblagépek eladásait
A Samsung arra is felhívja a figyelmet, hogy a második negyedév hagyományosan gyenge eredményeket szokott hozni Kínában, mivel a piac már a 4G LTE termékekre vár, így a 3G-s mobilok nem annyira érdekesek a vásárlók számára. Nem várható el, hogy a koreaiak konkrét versenytársakat nevezzenek meg, de a gyengébb eredményeket nagy valószínűséggel az olyan feljövőben lévő gyártók idézik elő, mint a Xiaomi, amelynek agresszívebb értékesítési stílusát a Samsung is megérzi.
A táblagépek területén is alapvető változásokat észlelt a Samsung: ezek szerint a tabletek életciklusa kitolódott 2-3 évre, így rövid távon belül igen nehéz felpörgetni az eladásokat. A másik nehézség az a Samsung szerint, hogy az egyre népszerűbb 5-6 colos, phablet kategóriás mobilok közvetlen konkurenciájává váltak a 7-8 colos táblagépeknek, így ez is visszavetette az eladásokat.
Fellendülést várnak
A jövőkép kellően pozitív azonban a gyártó részéről, mivel a vezetőség abban bízik, hogy a második negyedévben piacra dobott mobilok majd megpörgetik az eladásokat, és a tervezett promóciók is gondoskodnak arról, hogy a készletek kiürüljenek. Komolyabb marketing kiadásokat a következő időszakban nem tervez a Samsung, mivel abban bíznak, hogy a Q2 során erre a célra fordított költségek hatása már a következő negyedévben megmutatkozik.
A vállalat a harmadik negyedévre sokkal jobb eredményeket vár egyrészt a saját, megújított okostelefon portfóliója miatt, másrészt abban is bízik, hogy a piac is fellendül. Ez utóbbi valószínűleg hatással lesz a kijelző divízióra is, amely szintén megszenvedte a piac előbb részletezett visszaesését.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak