A GoPro bebizonyította, hogy egy elfeledett, lebecsült termékkategóriát is sikerrel lehet felébreszteni, ha jól nyúlnak hozzá. A testre, kerékpárra, tulajdonképpen bárhova rögzíthető, úgynevezett akciókamerákat gyártó cég még a tőzsdét is sikeresen vette be, ami nyomán sok, eredetileg mással foglalkozó cég kezdett hozzá vízálló kamerák gyártásához.
RECamera: felvétel indul!
A HTC által közzétett kedvcsináló videó is pontosan erre utal és a termék ugyan nem jelenik meg a felvételeken, az biztos, hogy az október 8-ra tervezett New York-i bemutatón egy GoProhoz hasonló eszköz fog bemutatkozni. A jelenetekből arra lehet következtetni, hogy a kamera szintén vízálló lesz, legalább HD felbontásban képes rögzíteni, sőt, a lassított felvétel lehetőségét sem hagyták ki a funkciók közül.
A bemutató még odébb van, viszont a termék neve elméletileg már most ismert: a cikkünkben látható videó a recamera.com oldalon is elérhető, így nagy esély van rá, hogy a termék neve RECamera lesz. Sőt, a Reddit egyik felhasználója a weboldalt böngészve két, azóta már eltávolított fotóra is rábukkant, amelyeken egy furcsa, periszkóp szerű, kamerás eszköz látszik. Ebből az következhet, hogy a HTC a kisebb mérettel, talán a jobb rögzíthetőséggel, illetve a kamera mellé passzoló alkalmazással próbál újat hozni a GoPro által uralt területre.
Ahogy az összes „kisebb” mobilgyártó, úgy a HTC is megszenvedi a mobilpiac átrendeződését. A második negyedéves pénzügyi adatok szerint volt ugyan egy, a bevételekhez képest nagyon vékony, 75 millió dolláros nyereség, de mindez az egyetlen kulcsmodellnek (One M8), illetve az erős kézzel végig vitt költségcsökkentési politikának köszönhető. A jövő rendkívül bizonytalan, hiszen egyelőre nincs kilátásban a One széria folytatása, így a kamera lehet az egyik megoldás.
Nem lesz könnyű dolguk
A GoProt azonban igen nehéz lesz még csak megközelíteni is (valószínűleg nem is az ő vásárlóik lesznek fókuszban), hiszen a cég mára teljesen lefedte a piacot, minden árszegmensben kínál kamerát, aminek következtében évről évre képes növekedni. 2013 során 3,8 millió darab Hero HD kamerát adott el a cég, amivel 45 százalékát hozta az Egyesült Államok kamerapiacának. Egy évvel korábban még 526 milliós forgalomról (és 32 millió USD profitról) számolt be a vezetőség, 2013-ra pedig nem csak a bevétel, hanem a nyereség is duplázódott (60 millió dollár).
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak