A HTC elmozdul a mobilok világától és valószínűleg a GoPro babérjaira tör.
Hirdetés
 

A GoPro bebizonyította, hogy egy elfeledett, lebecsült termékkategóriát is sikerrel lehet felébreszteni, ha jól nyúlnak hozzá. A testre, kerékpárra, tulajdonképpen bárhova rögzíthető, úgynevezett akciókamerákat gyártó cég még a tőzsdét is sikeresen vette be, ami nyomán sok, eredetileg mással foglalkozó cég kezdett hozzá vízálló kamerák gyártásához.

RECamera: felvétel indul!

A HTC által közzétett kedvcsináló videó is pontosan erre utal és a termék ugyan nem jelenik meg a felvételeken, az biztos, hogy az október 8-ra tervezett New York-i bemutatón egy GoProhoz hasonló eszköz fog bemutatkozni. A jelenetekből arra lehet következtetni, hogy a kamera szintén vízálló lesz, legalább HD felbontásban képes rögzíteni, sőt, a lassított felvétel lehetőségét sem hagyták ki a funkciók közül.

A bemutató még odébb van, viszont a termék neve elméletileg már most ismert: a cikkünkben látható videó a recamera.com oldalon is elérhető, így nagy esély van rá, hogy a termék neve RECamera lesz. Sőt, a Reddit egyik felhasználója a weboldalt böngészve két, azóta már eltávolított fotóra is rábukkant, amelyeken egy furcsa, periszkóp szerű, kamerás eszköz látszik. Ebből az következhet, hogy a HTC a kisebb mérettel, talán a jobb rögzíthetőséggel, illetve a kamera mellé passzoló alkalmazással próbál újat hozni a GoPro által uralt területre.

Ahogy az összes „kisebb” mobilgyártó, úgy a HTC is megszenvedi a mobilpiac átrendeződését. A második negyedéves pénzügyi adatok szerint volt ugyan egy, a bevételekhez képest nagyon vékony, 75 millió dolláros nyereség, de mindez az egyetlen kulcsmodellnek (One M8), illetve az erős kézzel végig vitt költségcsökkentési politikának köszönhető. A jövő rendkívül bizonytalan, hiszen egyelőre nincs kilátásban a One széria folytatása, így a kamera lehet az egyik megoldás.

Nem lesz könnyű dolguk

A GoProt azonban igen nehéz lesz még csak megközelíteni is (valószínűleg nem is az ő vásárlóik lesznek fókuszban), hiszen a cég mára teljesen lefedte a piacot, minden árszegmensben kínál kamerát, aminek következtében évről évre képes növekedni. 2013 során 3,8 millió darab Hero HD kamerát adott el a cég, amivel 45 százalékát hozta az Egyesült Államok kamerapiacának. Egy évvel korábban még 526 milliós forgalomról (és 32 millió USD profitról) számolt be a vezetőség, 2013-ra pedig nem csak a bevétel, hanem a nyereség is duplázódott (60 millió dollár).

Konzumer tech

Vállalná három szabad napért, hogy négy napig intenzívebben dolgozik?

Egy brit techcégnél bejött a dolgozóknak, igaz, némi plusz szervezést igényelt. Mások inkább azt szeretnék, hogy heti 60 óra legyen a keret.
 
A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.