Az NNG NavFusion technológiájával az autós rendszerek és az okostelefonok az eddigi leghatékonyabb egységet alkothatják.
A még május közepén, az NNG vezetőivel készített interjúnkból is kiderülhet, hogy az iGO navigációs szoftverről ismert vállalat a lehető legjobbkor és legjobb irányba váltott. 2010. környékén a vezetőség felismerte, hogy a dedikált navigációs eszközöknél, illetve a mobilos szoftvereknél sokkal ígéretesebb jövővel kecsegtet az autóipar, így a termékfejlesztés a négykerekűeket vette célba.
Irány az autó! ■Az okostelefonok képességeik miatt több iparágat döntöttek már romba, ilyen volt a PNA-k, azaz a kifejezetten navigációra szolgáló eszközök területe is. A Google Maps navigációs funkciói, a Nokia, az Apple, illetve egyéb gyártók saját megoldásai egyre több felhasználónál váltották ki a külön megvásárolt navigációs szoftvereket, míg az autók világában sokkal hosszabb termékciklusokkal lehet számolni. Mindezeket szem előtt tartva az NNG már az új autókba tervezett navigációs megoldásokra koncentrál, aminek eredményeképpen a bevételeik 80 százaléka is erről a területről érkezik.
Az átlagfelhasználó ebből persze nem feltétlenül érzékel bármit is, hiszen egy új autó volánja mögé beülve a navigációs rendszer felületéből nem biztosan derül ki, hogy ki gyártotta. Az okostelefonokkal való szinkronizálás, illetve az ott tárolt adatok az autó rendszerére való rá és visszatöltésének igénye azonban továbbra is jelen van, ennek kiszolgálására fejlesztette ki az NNG a NavFusion technológiát. A megoldás a Telematics Detroit 2013 kiállításon debütált a napokban, és a lényege úgy ragadható meg legjobban, hogy a NavFusion alkalmazás egy internetkapcsolattal rendelkező információs csatornát biztosít az autóban futó rendszernek, amivel még több hozható ki belőle.
Jól kijön a mobillal is ■Az iTunes App Store-ból vagy a Google Play-ről ingyenesen letölthető NavFusion segítségével az okostelefon és az autó fejegysége között a háttérben azonnal megkezdődhet a navigációval kapcsolatos tartalmak szinkronizálása. A két, egyébként önállóan is működő rendszer ezt követően állandó kapcsolatban marad egymással, lényegesen leegyszerűsítve a fejegység térkép- és tartalomfrissítését. A technológia emellett gondoskodik a névjegyek, a kedvencek, a navigációs előzmények, a tervezett útvonalak és a térképek szinkronizálásáról is.
Az okostelefon és az infotainment rendszer összekapcsolása – mely WiFin, Bluetoothon vagy akár USB-n keresztül jön létre – lehetővé teszi, hogy a felhasználó élő, online szolgáltatásokat vegyen igénybe (pl. online helyi keresés, időjárás-információk, közlekedési adatok és üzemanyag-árak) a jármű beépített rendszerén. Az NNG fejlesztői jelen pillanatban a partnerek különböző igényeire szabott szoftvercsomagokon dolgoznak. Az első NavFusiont támogató iGO Navigációs szoftver várhatóan 2014 első negyedévében kerül piacra.
Az NNG a tavalyi év során folytatta stabil pénzügyi növekedését: a vállalat 42%-kal növelte nettó árbevételét, a bruttó árrés pedig jelentősen, 63%-kal növekedett a 2011-hez képest. A vállalat exportja mindössze egy év alatt 50%-kal növekedett, a munkatársak létszáma pedig 35%-kal nőtt.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.