A Kantar felmérte, hogy az átlagfelhasználó mennyi ideig él együtt mobiljával. Meglepő eredmények következnek.
Hirdetés
 

Az okostelefon mindennapi használati tárggyá, munkaeszközzé való fejlődése oda vezetett, hogy a készülékek életciklusa is megrövidült. Ezt a folyamatot a gyártók is nagy erőkkel gerjesztik: a csúcsmodellek évente történő frissítése nem csak az Apple-nél, hanem az összes nagy cégnél bevett gyakorlat. Adódik a kérdés: mennyire mennek ezzel a felhasználók, ki enged, ki áll ellen a nyomásnak.

Működik a stratégia

A Kantar végzett egy kutatást a témában, és bár az adatok USA-ra, illetve Kínára vonatkoznak, jó kiindulópont lehet a trendeket illetően. A vizsgálódás első állomása az iPhone, azon belül pedig az, hogy az említett, nagy fontossággal bíró piacokon mely modellek vannak túlsúlyban, azaz működik-e az Apple „cseréld le minden évben a mobilod” elképzelése. A Kantar adatai azt mutatják, hogy USA-ban és Kínában összesen használatban lévő Apple mobilok 24 százaléka az iPhone 6 és 6 Plus modellekből tevődik ki.

Ezt érdemes összevetni az elődök (5c és 5s) teljesítményével, amelyek 2014 hasonló időszakában szintén jól tartották magukat. Amerikában a két típus részesedése az iPhone-okon belül 29 százalék volt, a kínai piac akkor azonban még sokkal erőtlenebb volt, amit jól mutat a két készülék 12 százalékos aránya.

A BB a nyerő

Az átlag amerikai felhasználó 22 havonta cseréli le a készülékét, és vásárol egy újat. A leghűségesebbek azok, akik valamilyen BlackBerry-vel rendelkeznek, hiszen ők átlagosan 32 hónapot várnak, mire megszabadulnak hőn szeretett mobiljuktól. A legrövidebb idő alatt (16 hónap) a Nokia/Microsoft Lumia tulajok váltanak, az iPhone használók pedig jól láthatóan kényszerből ki kell, hogy várják a jellemzően 2 éves hűségszerződéses intervallumot, így 25 havonta vesznek új készüléket.

2014 szeptembere óta az amerikai iPhone felhasználók 32 százaléka váltott, akiknek 47%-a iPhone 6-ot, 16 százalékuk pedig 6 Plust választott. Ez az adat önmagában talán nem annyira izgalmas, úgy azonban igen, ha tudjuk, hogy egy ciklussal korábban (2013 szeptemberétől 2014 júliusáig) csak 22 százalék váltott. Ez az arány könnyen magyarázható azzal, hogy az érdeklődés nem a frissített modellek, hanem a teljesen új verziók iránt a nagyobb.

Konzumer tech

Itt egy új eszköz a big tech platformoktól független közösségek építésére

Az ActivizyPub protokollra épülő Bonfire Social keretrendszer az eddigi megoldásoknál modulárisabb és testre szabhatóbb kialakításával támogatná az építkezést a közösségi weben.
 
A láthatatlan kitettségek feltérképezése nem a jövő biztonsági kérdése, hanem az első lépés, amit ma kell megtenni.

a melléklet támogatója a One Solutions

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.