Első pillantásra talán nem is mérjük fel, mekkora jelentősége van annak, hogy az Nvidia Quadro vDWS grafikus és általános számítási feladatok virtuális környezetben való futtatására képes. A már hosszú évek óta tartó trend, azaz a grafikus processzorok általában CPU-kra bízott számításokra való befogása teljesedik ki tulajdonképpen azzal, hogy a GPU-k nem csupán képessé váltak elvégezni az általános számítási feladatokat, de kifejezetten bátorítja is az ipar ezt a folyamatot.
Visszaértünk a kezdetekhez?
Gyakorlatilag a szemünk előtt zajlik le újra az a folyamat, amit egyszer már megtapasztalhattunk a 3D-s gyorsítókártyák tekintetében. A háromdimenziós megjelenítés a kezdetekben akkora terhet rótt a videokártyákra, amellyel azok a 90-es évek technikai lehetőségeinek korlátjai – például az extrém hőtermelés - miatt nem tudtak megbirkózni. Különálló vezérlőkbe szervezték tehát a 3D-s megjelenítés feladatát, ez azonban a 2000-es évek elejére gyakorlatilag visszaolvadt a videokártyákba.
Hasonlónak lehetünk tanúi a GPGPU technika elterjedése kapcsán is. Újra összeérni látszik a CPU és a GPU feladata, amit mi sem bizonyít jobban, hogy az Nvidia legfrissebb fejlesztésével egységesíthető a grafikus és az általános célú számítási feladatok kezelése. Ezzel a vállalat jelentős teljesítménynövekedést ígér a linuxos felhasználók számára, azoknak, akik 3D-vel, fotorealisztikus rendereléssel, virtuális valósággal és mélytanuló projektekkel foglalkoznak.
Persze nem mindegyik videokártya felel meg a célra, a vállalat a Pascal alapokon nyugvó Tesla GPU grafikus gyorsítóit ajánlja az új vDWS-szel használni. Ebben a kombinációban akár 24 GB-nyi grafikus memória is elérhető a számítási célokra, ami az Nvidia szerint ideálissá teszi összetett modellezési feladatok futtatására.
A zöldek egyébként idén jelentették be San Jose-ban Volta alapú grafikus processzoraikat, melyek – állításuk szerint – 100 CPU teljesítményére képesek.
Változó vállalati vágyak
A nagyvállalati IT átalakulóban van, a munkafolyamatok egyre jobban támaszkodnak a mesterséges intelligencia, a fotorealizmus, a virtuális valóság és az alkalmazottak közötti csoportmunka sosem látott szintjének kihasználására. A Quadro vizualizációs platform együtt fejlődik ezzel a trenddel, kiszolgálva a vállalati igényeket, nyilatkozta Bob Pette, az Nvidia Professional Visualization részlegének alelnöke. Pette szerint a Quadro vDWS Tesla szervereken való futtatása révén még nagyobb adatkészletek feldolgozására nyílik lehetőség, nem okoz problémát a leginkább erőforrásigényes alkalmazások használata sem és mobilitás kényszerítő kötelezőségének kiszolgálása is megoldható.
A fenti bejelentéssel párhuzamosan az NVIDIA GRID virtuális PC termékvonala is megújult. Immár 24 1 GB-os virtuális desktop létrehozását teszi lehetővé, ezzel megduplázva korábbi képességét. Emellett nagyobb vGPU betekintést kínál az olyan dashboardok révén, mint a VMware vRealize Operations (bROps), a Citrix Director és a XenCenter.
A szoftver jelenleg száz, szerte a világon található szerverlokáción érhető el, többek között a Cisco, a Citrix, a Dell, a HP, a Lenovo és a VMWare ajánlatain keresztül. Az új, Pascal alapú képességek és funkciók szeptember elején állnak majd munkába, közölte az Nvidia.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak