Tavalyelőtt elsöprő lendületet produkált a tíz legnagyobb online áruház. A most publikált 2016-os adatok viszont már jóval visszafogottabb növekedést mutatnak.
Hirdetés
 

A GKI Digital immár harmadik ízben készítette el összeállítását a legnagyobb forgalmat produkáló magyarországi webshopokról. A toplista helyezettjei között kevés az "új arc", de némi helyezkedés azért megfigyelhető, például a dobogón is volt változás.

Lassulva nőnek

A kutatócég szerint nagyjából 1600 olyan cég van, amely megfelel a felmérés előre felállított kritériumrendszerének, azaz hazai székhellyel, vagy képviselettel rendelkezik, aktív marketing-tevékenységet folytat, magyar nyelven jelenleg is működik, forintban áraz és fizikai terméket (is) értékesít. Közülük 2016-ban a legnagyobb tíz nettó 110 milliárd forgalmat ért el, ami összesen 5,2 millió vásárlásból jött össze.

Míg 2015-ben a Top10 a teljes hazai forgalom 34 százalékát adta, tavaly ez már 35 százalékra kúszott, azaz ha lassan is, de folytatódik a koncentráció. Ez utóbbi folyamat lendülete azonban látványosan megtorpant, hiszen a teljes magyar e-kereskedelmi piac 2016-ra kimutatott 18 százalékos forgalomnövekedésénél alig gyorsabban, számszerint 20 százalékkal nőtt a tíz éllovas. Összehasonlításképpen: tavalyelőtt a Top10 bevétele 73 százalékkal nőtt éves összevetésben, miközben a teljes magyar online kereskedelem csak 16 százalékkal bővült.

Ami az egyes szereplőket és a helyezéseket illeti, a lista élén nem történt meglepetés, hiszen az első helyet 2015-től kezdve kibérelte magának az Extreme Digital. Továbbra is második az eMAG, amely a toplista szereplői közül kimagaslóan a legnagyobb éves forgalombővülést érte el 2016-ban, így mindenképpen elégedett lehet. Mint ahogy boldogan tekinthetnek a rangsorra a Media Markt vezetői is, hiszen a tulajdonosváltáson átesett Mall.hu-tól sikerült elvenni a harmadik helyet. Ezzel a műszaki áruházlánc a 2013-as indulást követően 2016-ra az ország legnagyobb, offline háttérből induló e-kereskedelmi szereplőjévé nőtte ki magát.

A lista lentebbi traktusából érdemes kiemelni az egyetlen új szereplőt. A 2006-ban alapított 220volt rögtön a nyolcadik helyre lépett fel és elmondhatja magáról, hogy a legnagyobb, dedikáltan fotózásra szakosodott online áruház hazánkban. Az egyetlen kieső pedig a kuponozásra építő Bónusz Brigád lett. Úgy tűnik, a néhány évvel ezelőtt még nagy népszerűségnek örvendő vásárlási forma túl van nálunk a virágkorán.

Közösség & HR

Összecsukható, billentyűs telefon a Samsungtól

A retróhullámot meglovagoló okostelefon viszonylag szerény hardvert, és így alacsony árcédulát kapott.
 
Noha az ismert biztonsági fenyegetések továbbra is jelen vannak a digitális világban, egyértelműen kimutatható trendek alapján folyamatosan változik, hogy milyen incidensek érhetik az internetezőket.

a melléklet támogatója a Cisco Systems

Hirdetés

A leghatékonyabb védelem a zsarolóvírusokkal szemben

Már a sérülékenység ismertté válása utáni egy-két órát követően megnyugodhatnak azok, akik a Cisco preventív eszközeivel védik hálózataikat a legújabb fenyegetésekkel szemben.

A digitális átalakulás szép elv. De ha mindent az azonnali megtérülés és az IT-költségek csökkentése vezérel, akkor csak elv marad – súlyos valós következményekkel. Takács István Péter írása.

Az élethosszig tartó tanulás lesz a legfontosabb képességünk

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az SAP megnyerte az első csatát: elsőfokú döntés született a közvetett szoftver felhasználás licencdíj vonzatairól. Dr. Andriska Zsófia (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.