A GKI Digital immár harmadik ízben készítette el összeállítását a legnagyobb forgalmat produkáló magyarországi webshopokról. A toplista helyezettjei között kevés az "új arc", de némi helyezkedés azért megfigyelhető, például a dobogón is volt változás.
Lassulva nőnek
A kutatócég szerint nagyjából 1600 olyan cég van, amely megfelel a felmérés előre felállított kritériumrendszerének, azaz hazai székhellyel, vagy képviselettel rendelkezik, aktív marketing-tevékenységet folytat, magyar nyelven jelenleg is működik, forintban áraz és fizikai terméket (is) értékesít. Közülük 2016-ban a legnagyobb tíz nettó 110 milliárd forgalmat ért el, ami összesen 5,2 millió vásárlásból jött össze.
Míg 2015-ben a Top10 a teljes hazai forgalom 34 százalékát adta, tavaly ez már 35 százalékra kúszott, azaz ha lassan is, de folytatódik a koncentráció. Ez utóbbi folyamat lendülete azonban látványosan megtorpant, hiszen a teljes magyar e-kereskedelmi piac 2016-ra kimutatott 18 százalékos forgalomnövekedésénél alig gyorsabban, számszerint 20 százalékkal nőtt a tíz éllovas. Összehasonlításképpen: tavalyelőtt a Top10 bevétele 73 százalékkal nőtt éves összevetésben, miközben a teljes magyar online kereskedelem csak 16 százalékkal bővült.
Ami az egyes szereplőket és a helyezéseket illeti, a lista élén nem történt meglepetés, hiszen az első helyet 2015-től kezdve kibérelte magának az Extreme Digital. Továbbra is második az eMAG, amely a toplista szereplői közül kimagaslóan a legnagyobb éves forgalombővülést érte el 2016-ban, így mindenképpen elégedett lehet. Mint ahogy boldogan tekinthetnek a rangsorra a Media Markt vezetői is, hiszen a tulajdonosváltáson átesett Mall.hu-tól sikerült elvenni a harmadik helyet. Ezzel a műszaki áruházlánc a 2013-as indulást követően 2016-ra az ország legnagyobb, offline háttérből induló e-kereskedelmi szereplőjévé nőtte ki magát.
A lista lentebbi traktusából érdemes kiemelni az egyetlen új szereplőt. A 2006-ban alapított 220volt rögtön a nyolcadik helyre lépett fel és elmondhatja magáról, hogy a legnagyobb, dedikáltan fotózásra szakosodott online áruház hazánkban. Az egyetlen kieső pedig a kuponozásra építő Bónusz Brigád lett. Úgy tűnik, a néhány évvel ezelőtt még nagy népszerűségnek örvendő vásárlási forma túl van nálunk a virágkorán.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak