Sokat erősödtek egy év alatt a legnagyobb hazai jelenléttel rendelkező webshopok. A Top10 adja a teljes forgalom harmadát.
Hirdetés
 

A GKI Digital idén másodszor készítette el az ország tíz legnagyobb e-kereskedőjének rangsorát. A tavalyi eredményekhez képest a szereplők tekintetében kevés, az összteljesítményben azonban jelentős változás látszik.

Nagy test, nagy forgalom

A felmérésbe azok a cégek kerültek be, melyek magyar tulajdonban vannak, vagy hazánkban hivatalos képviselettel, leányvállalattal rendelkeznek. Így az olyan globális szereplők, mint például az eBay, az Amazon vagy az Aliexpress eredményei nem jelennek meg.

Az érintettekkel is egyeztetett végső eredményből kiderült, hogy a Top10 súlya a teljes online kiskereskedelmen belül jelentősen nőtt 2015-ben. A tíz legnagyobb e-kereskedő összesített, online értékesítésből származó árbevétele elérte a 92 milliárd forintot, ami a teljes hazai online kiskereskedelmi forgalom 34 százalékát jelenti. Ehhez együttesen közel 4,7 millió vásárlás társult (a teljes vásárlásszám 21 százaléka).

2014-ben ugyanezek az adatok 50 milliárd forintot és 3 millió vásárlást mutattak, de a listaállítási szabályok miatt az akkori élmezőnybe még nem kerülhetett be a román gyökerű, de itthon is egyre komolyabb jelenléttel rendelkező eMAG. Ettől függetlenül a nagyok tényleg nagyot mentek egy év alatt, hiszen az átlagos forgalombővülésük 73 százalékot tett ki.
 


A listán nagyjából ugyanazok a cégek szerepelnek, mint egy évvel korábban. Az Extreme Digital megtartotta első helyét, miközben a frissen felkerült eMAG eggyel lejebb tolta a MALL-t a dobogón. Érdemes kiemelni a Tescót, amely egy év alatt három helyet javítva immár az ötödik legnagyobb forgalmú szereplője a hazai e-kereskedelemnek. Az immár dedikáltan a kultúrára koncentráló Libri-Bookline kicsit visszább csúszott, de így is előkelő helyen van. A rangsort két különleges szereőlő zárja. A kilencedik Bónusz Brigád egyedüliként értékesít a termékek mellett szolgáltatást is, és építi üzleti modelljét a kedvezményekre. Végül a sort a Tchibo zárja: a német vállalat prémium életmód termékeinek köszönhetően immár második alkalommal bizonyította, hogy helye van a listán.

A kicsiknek kevesebb jut

Az élmezőny és a többiek közötti súlyponteltolódást jól mutatja, hogy miközben a nagyok bőven 70 százalék felett növekedtek, a teljes online kiskereskedelem "csak" 16 százalékkal tudott bővülni. A piaci koncentrálódás miatt a kisebb vállalkozásoknak át kell gondolni az üzleti modelljüket. Számukra leginkább olyan speciális szegmensek elfoglalásának van értelme, ahol a nagyok nem akarnak, vagy tudnak versenyezni.

A tíz legnagyobb szereplő kiemelt helyzetét a GKI Digital lakossági kutatásai is alátámasztják. A magyar vásárlók egyre tudatosabbak és fogékonyabbak az online vásárlásra, ugyanakkor rendeléseiket sokkal bátrabban adják le egy ismert, nagy választékkal, kiforrott és gyors működéssel rendelkező webáruháznál.

Piaci hírek

Ken helyett a ChatGPT-vel szűri össze a levet Barbie

A Mattel és az OpenAI frissen bejelentett megállapodás garantálja, hogy a legkisebb korosztály se maradjon ki a generatív algoritmusok teremtette szép új világból.
 
A digitális támadások célpontjai ma már nem feltétlenül azok a vállalatok, amelyektől a támadók adatokat vagy pénzt akarnak szerezni. Elég, ha a támadás egyik láncszeme nem védett – az elkövetők ezen keresztül lépnek be a rendszerbe. És ez a láncszem gyakran nem is belül van.

a melléklet támogatója a One Solutions

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.