A GKI Digital lajstromba szedte a tíz legnagyobb hazai e-kereskedőt. A helyeken igazságosan osztoznak a magyar és külföldi tulajdonú cégek.

A GKI Digital első ízben készítette el a legnagyobb magyar webáruházakat tartalmazó tizes toplistáját. A kutatócég a nagyság meghatározására a tavalyi nettó árbevételt vette alapul. Az összesen 1400 e-kereskedelmi oldalt felölelő felmérés végül döntetlen eredményt hozott, legalábbis a magyar vs. külföldi cégek versenyében.

3 millióból jött össze 50 milliárd

A tíz legnagyobb, magyarországi jelenléttel rendelkező vállalakozás tavaly összesen több mint 50 milliárd forint értékben forgalmazott a neten. Ez az eredmény másfélszer annyi, mint az egy évvel korábbi összbevétel. 2014-ben a tíz legnagyobb e-kereskedő közel 3 millió vásárlási tranzakciót bonyolított le.

A TOP 10 listája:

  1. Extreme Digital (alapítás éve: 2014)
  2. Mall.hu (2005)
  3. Libri–Shopline (1999)
  4. Media Markt (2013)
  5. Bónusz Brigád (2010)
  6. iPon (2006)
  7. Tchibo (2012)
  8. Tesco (2013)
  9. Fashion Days (2010)
  10. Játéknet (2006)

A lista élére az Extreme Digital került, a dobogó további helyein pedig a Mall.hu és a Libri-Shopline került. Érdemes azonban megjegyezni, hogy ugyan a listaalkotási szabályok miatt nem kerülhetett fel a román eMAG, de a magyar piacra gyakorolt hatása, forgalma itteni képviselet nélkül is jelentős. Annyira, hogy 2014-es eredményei alapján a lista harmadik helyét foglalhatná el.

Hazai, külföldi, fiatal, veterán

Ha megnézzük a legnagyobbakat, a többségében vagy egészen magyar tulajdonban lévő cégek (félkövérrel szedve a listában) aránya egész jól alakult. A dobogóra kettő, a teljes listára öt hazai vállalkozás tudott bekerülni. Pár éve valószínűleg még ennél is jobb lett volna az eredmény, hiszen a nagy üzletláncok alig néhány éve kezdték erőteljesen kiépíteni online jelenlétüket.

Viszont ha egyszer belekezdenek, akkor azt meglehetősen erősen csinálják. Nem véletlen, hogy a listán szereplő cégek közül több is mindössze 2-3 éve jelent meg a hazai e-kereskedelemben. A Media Markt, a Tchibo és a Tesco is alig néhány hónap alatt tudott a legnagyobbak közé emelkedni. 

Vannak azért régi motorosok is. Ezek a vállalkozások jellemzően magyar tulajdonúak. A legnagyobb közülük a Libri-Shopline, amely elsősorban könyvkereskedelemre szakosodott, de ma már ennél bőven szélesebb a kínálati repertoárja. Szintén szakosodással találta meg a számítását a családi kisvállalkozásként indult Játéknet. Az évek alatt fúzióval is erősítő webáruház ma már a legszélesebb kínálattal tudja magához vonzani a játékokat kereső netezőket.

A GKI Digital szerint a listán szereplő kereskedők sikerének kulcsa számos tényezőből tevődik össze, miközben egységes recept nincs a biztos növekedésre. Éppúgy fontos az innováció, a termékkínálat folyamatos bővítése, a kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése, mint a megfelelő márka, a növekedéshez szükséges tőke, vagy épp a jól megválasztott árszint.

Piaci hírek

El az útból! Érkezik az OpenAI legújabb üdvöskéje

Ha van is fék az MI-vonaton, azt senki nem akarja használni. A ChatGPT fejlesztője az emberi szintű problémamegoldásra képes o3 modell beharangozásával zárta az évet.
 
Hirdetés

Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel

Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.

A szoftveresen definiált WAN hálózatok kiépítése jóval komplexebb feladat egy hagyományos hálózati fejlesztésnél.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.