A GKI Digital első ízben készítette el a legnagyobb magyar webáruházakat tartalmazó tizes toplistáját. A kutatócég a nagyság meghatározására a tavalyi nettó árbevételt vette alapul. Az összesen 1400 e-kereskedelmi oldalt felölelő felmérés végül döntetlen eredményt hozott, legalábbis a magyar vs. külföldi cégek versenyében.
3 millióból jött össze 50 milliárd
A tíz legnagyobb, magyarországi jelenléttel rendelkező vállalakozás tavaly összesen több mint 50 milliárd forint értékben forgalmazott a neten. Ez az eredmény másfélszer annyi, mint az egy évvel korábbi összbevétel. 2014-ben a tíz legnagyobb e-kereskedő közel 3 millió vásárlási tranzakciót bonyolított le.
A TOP 10 listája:
A lista élére az Extreme Digital került, a dobogó további helyein pedig a Mall.hu és a Libri-Shopline került. Érdemes azonban megjegyezni, hogy ugyan a listaalkotási szabályok miatt nem kerülhetett fel a román eMAG, de a magyar piacra gyakorolt hatása, forgalma itteni képviselet nélkül is jelentős. Annyira, hogy 2014-es eredményei alapján a lista harmadik helyét foglalhatná el.
Hazai, külföldi, fiatal, veterán
Ha megnézzük a legnagyobbakat, a többségében vagy egészen magyar tulajdonban lévő cégek (félkövérrel szedve a listában) aránya egész jól alakult. A dobogóra kettő, a teljes listára öt hazai vállalkozás tudott bekerülni. Pár éve valószínűleg még ennél is jobb lett volna az eredmény, hiszen a nagy üzletláncok alig néhány éve kezdték erőteljesen kiépíteni online jelenlétüket.
Viszont ha egyszer belekezdenek, akkor azt meglehetősen erősen csinálják. Nem véletlen, hogy a listán szereplő cégek közül több is mindössze 2-3 éve jelent meg a hazai e-kereskedelemben. A Media Markt, a Tchibo és a Tesco is alig néhány hónap alatt tudott a legnagyobbak közé emelkedni.
Vannak azért régi motorosok is. Ezek a vállalkozások jellemzően magyar tulajdonúak. A legnagyobb közülük a Libri-Shopline, amely elsősorban könyvkereskedelemre szakosodott, de ma már ennél bőven szélesebb a kínálati repertoárja. Szintén szakosodással találta meg a számítását a családi kisvállalkozásként indult Játéknet. Az évek alatt fúzióval is erősítő webáruház ma már a legszélesebb kínálattal tudja magához vonzani a játékokat kereső netezőket.
A GKI Digital szerint a listán szereplő kereskedők sikerének kulcsa számos tényezőből tevődik össze, miközben egységes recept nincs a biztos növekedésre. Éppúgy fontos az innováció, a termékkínálat folyamatos bővítése, a kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése, mint a megfelelő márka, a növekedéshez szükséges tőke, vagy épp a jól megválasztott árszint.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak