Ha a munkatársak nem tűnnek a leghatékonyabbnak, mostanában mindenki azonnal a közösségi oldalakat, vagy épp a mobil alkalmazásokat hibáztatja. Pedig arra is figyelmet kellene fordítani, saját vállalati rendszereink bonyolultsága vagy épp gyenge hatásfoka hány percet, vagy akár órát vesz el a kollégák napjaiból.
Egy újabb olyan felmérésből született infografika, amely a kollégák munkaidő alatti hatékonyságával foglalkozik. Ez azonban kissé másfelől közelíti meg a problémát: mielőtt tehát az egyszeri informatikai vezető úgy dönt, hogy letiltja a Facebookot, reggel nyolckor begyűjti az Angry Birdst futtató okostelefonokat és térfigyelő kamerákat szereltet fel a munkaasztalok fölé, gondolkodjon el a cég saját rendszerén. Vajon minden folyamat, alkalmazás és szolgáltatás úgy működik, hogy azok kezelése nem vesz el értékes perceket a munkából?

Sok kicsi agyra megy A VoIP-kommunikációval foglalkozó Fonality kutatásából származó adatok leginkább a kommunikáció mostani gyakorlataiból származó időveszteséget érzékeltetik szemléletesen. A manapság egyre több helyről elérhető egységes kommunikációs megoldások ellenére még mindig sokan kénytelenek elveszni a sokféle csatorna útvesztőjében. "Hol is beszéltem meg azt a találkozót? E-mailben, telefonon, sms-ben vagy egy közösségi oldalon? Milyen módszerrel küldtem át azt a dokumentumot? Csatolmányként, megosztott meghajtón, vagy szimplán felhívtam a kollégát, hol keresgéljen?"

Az ehhez hasonló problémák megoldásával akár évente heteket spórolhatunk meg az elvesztegetésre ítélt időből, és az idő ez esetben valóban pénz. Aztán, ha minden kommunikációs problémát megoldottunk, és még mindig gyengén teljesítenek a kollégák... nos, akkor lehet leszoktatni őket a Facebookról.



Kapcsolódó infografikák:
A munka már mobilon érkezik
Munkába állt az internetgeneráció
Virtuális munkatársak: terjed a távmunka

CIO Hungary 2025: aki felkészül, az győz?

Beszámolónk második része a 16. CIO Hungary konferencia első napjáról, benne az elmaradhatatlan biztonsági panellel, amit természetesen már a mesterséges intelligencia is tematizált.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.