Az Ericsson ConsumerLab éves TV és Média jelentésének legújabb kiadásából kiderül, hogy a valós idejű, streaming videoátvitel már majdnem egy szinten áll a hagyományos tévénézéssel: a fogyasztók 75 százaléka néz streamelt tartalmat, míg 7 százalékuk néz műsorrend szerinti adást hetente többször.
Kelendő a stream
Az immár ötödik éve kiadott jelentés azt is megállapította, hogy majdnem minden ötödik néző (19%) kész fizetni azért, hogy bármilyen eszközön elérhesse kedvenc tartalmait. Ez 25 százalékos növekedést jelent mindössze két év alatt. 23 országban, több mint 23 ezer emberrel készített interjúkon alapuló eredményekből kiderül, hogy a felhasználói magatartásban bekövetkező eltolódás továbbra is jelentős hatással van a televíziós és média-iparágra, a régi formátumok és üzleti modellek elavulnak és helyet adva a kiváló minőségű, igény szerinti szórakoztatásnak.
A tanulmány szerint az okostelefonokon és táblagépeken megtekintett tartalomra fordított időmennyiség intenzíven növekszik. Emellett egyre többen tekintik a hagyományos műsorsugárzást és a fizetős tévécsatornákat "tartalomraktáraknak", amelyekből a fogyasztók digitális videorögzítőjük segítségével későbbi megtekintésre válogatják a műsorokat.
Különböző médiatípusokat hetente többször nézők aránya
(Forrás: Ericsson Consumer Lab TV & Media jelentés 2014)
A DVR funkciók elősegítik a "maratonszerű" sorozatnézés növekedését, amely a tévésorozatok és többrészes mozifilmek egy csomagban való kiadásával kezdődött, és éles kontrasztban van a hagyományos televíziózási élménnyel, amikor egy kedvenc műsor minden új epizódjára egy hetet kellett várni.
Igény szerint, de inkább otthon
Ezzel párhuzamosan számos néző tért át az előfizetés-alapú igény szerinti videó (S-VOD) szolgáltatásokra, mint amilyen a Netflix és a Hulu, és 48 százalékuk állítja, hogy szeretné, ha egy-egy népszerű sorozat összes részét egyszerre adnák ki, hogy ők dönthessék el, mikor nézik meg az egyes epizódokat.
Míg a fogyasztók 41 százaléka szeretné, ha bárhol megtekinthetné kedvenc műsorát, ennek két fő akadálya volt: az adatforgalom költsége és magának a tartalomnak a költsége. A kutatás arra is rávilágított, hogy sokan nem hajlandóak minőségi kompromisszumra: a válaszadók 43 százaléka mondta, hogy a rendkívül nagy felbontás (UHD) fontos neki.
Az Ericsson ConsumerLab 2014-es évi TV és Média jelentése 23 ezer online interjún alapul, amelyeket szélessávú felhasználókkal készítettek. Szinte az összes válaszadó naponta használja az internetet, a tanulmány eredményei több mint 620 millió ember véleményét tükrözi.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak