Egy magyar startup alkalmazással segítene hazajutni a mulatozó felhasználóknak.

Több közös vonás is felfedezhető a magyar fejlesztésű Söfőrhívó és a sok vitát kiváltó Uber között: mobilos felületen, egy alkalmazással igyekszik megoldani, vagy inkább egyszerűsíteni egy folyamatot. Ez esetben ez szintén a személyfuvarozás, azzal a jelentős különbséggel, hogy a Söfőrhívó rendszerébe kizárólag a sofőrszolgálattal hivatásosan foglalkozó cégek és sofőrök kerülhetnek be.

Az utasokért versenyeznek

Az iOS-re és Androidra elérhető (a Windows Phone verzió május végén érkezik) alkalmazáson keresztül a felhasználó jelzi, hogy egy fuvarra van szüksége, a Söfőrhívó pedig, azon kívül, hogy egy platformot nyújt, közvetít a sofőrszolgálatok és a hazajutni próbálók között. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a felhasználók ajánlatot kérnek egy konkrét útvonalra, majd a sofőrszolgálatoktól, pár perc alatt beérkezett ajánlatokat, az árat és a kiszállási időt, összehasonlítva kiválasztják a számukra megfelelőt.

Az alkalmazás, illetve az azzal összefüggő szolgáltatás az utas számára díjmentes, nincs semmilyen rejtett költsége annak, hogy érkezik egy sofőr és hazavezeti az autónkat. Egyedül ezt az utóbbi tevékenységet kell megfizetni, aminek az árát a rendelés után vetheti össze a többiekével, majd fogadhatja el az ügyfél.

Értékelhetik őket

Ismerős lehet az értékelési rendszer is, amivel az utasok minősíthetik azt, aki hazavezette az autójukat. A cél itt is ugyanaz, mint az Ubernél: egyfajta közösség alapú minőség-ellenőrzés, aminek az eredménye szintén feltűnik az alkalmazásban. Rendelés után megkapjuk a sofőr számát, akit lehet hívni, ha szükséges, a fizetés azonban nem bonyolítható az appon belül, vagyis a viteldíjat készpénzben kell kifizetni az út végén.

Ahogy a cikk elején szó volt róla, csak jelenleg is működő, engedélyekkel rendelkező sofőrszolgálat kerülhet be a rendszerbe. A belépés számukra is ingyenes, viszont minden teljesített fuvar után 10 százalék részesedést (közvetítői díjat) kell fizetniük a Sofőrhívót üzemeltető vállalkozásnak. Jelenleg 15 sofőr érhető el Budapesten, de az alapítók folyamatosan dolgoznak a szám növelésén, és a tervek szerint a hálózatot az ország több nagyvárosára is kiterjesztik.

Konzumer tech

Ötletcunamival igyekszik megúszni az EU-s gigabüntit a Google

A Reuters értesülései szerint a keresőóriás heti rendszerességgel küldi Brüsszelbe változtatási ötleteit, amelyekkel igyekszik ledobni magáról a versenyellenes működés vádját.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.