Ugyan két héttel ezelőtt, másfél hónappal az indulás után még "csak" 600 ezer Samsung Galaxy Tab kelt el, az amerikai piac a hálaadás körüli vásárlási lázban gyorsan átlendítette a táblagépet az egymilliós határon.
Alaposan rácáfolt a Samsung új táblagépe azokra a sokak által széles körben terjesztett vélekedésekre, miszerint az iPad akkora előnyben van a konkurenciához képest, hogy 2057-ig esély sincs életképes piaci részesedést szerezni mellette.
Rákapcsoltak ■ Bár az Andorid 2.2-n futó, 7 inches érintőképernyővel szerelt tabletből másfél hónappal a debütálás után még alig 600 ezer fogyott, ez szűk 15 nap elteltével majdnem megkétszereződőtt, és átlépte a bűvös egymilliós határt.
A hirtelen felfutás mögött az amerikai piac áll. Egyfelől a Galaxy Tabet első körben nem is árulták az USA-ban: csak november közepén jelent meg az eladások szempontjából nem elhanyagolható vásárlóerővel bíró országban. Igaz, ellentétben az Apple-lel, a Samsung mind a négy jelentős szolgáltatóval megállapodott, amelyek különböző konstrukcióban kínálják a tabletet. A másik komoly eladásösztönző tényező a hálaadáshoz köthető, az Egyesült Államokban hagyományosan erős vásárlási hullám volt.
Partiban vannak ■ Végül is mindegy, hogy miért, de a Samsungnak sikerült megközelítenie az iPad indulási sikerét. Az Apple táblagépe ugyan alig egy hónap alatt elérte a milliós eladást, de ebben a számban már benne van az előrendelés során értékesített mennyiség is. Az iPad azóta is komoly tételben fogy, a legutóbbi negyedévben például 4,2 milliót értékesítettek, ám a legutóbbi hírek szerint az érdeklődés kezdi kicsit alulmúlni a várakozásokat.
A Samsung (és a Google) számára az is örömteli hír, hogy a Galaxy Tab mellett új okostelefonja, a szintén Androidon futó Galaxy S már túl van az ötmilliós eladási számon. A Google tehát egyre komolyabb jelenlétet tud kiharcolni a mobil eszközök területén is.