Korszerű Google-térkép alapú online utastájékoztató szolgáltatást indított a MÁV-Start, amelynek segítségével valós időben követhető a közlekedő vonatok aktuális helye, és az is, hogy várhatóan mennyit késnek - nemsokára okostelefonon is.
A MÁV-Start Zrt. elindította Google-térkép alapú Vonatinfo szolgáltatását, melynek célja, hogy az utazóközönség pontos és valós idejű tájékoztatást kapjon a közlekedő vonatok lehető legtöbb paraméteréről - derül ki a vasúttársaság közleményéből.

A korábban Elviraként ismert utas tájékoztató rendszer országos térképhálózattal kiegészített változata a személykocsikat jelző ikonokkal jeleníti meg a Magyarországon éppen közlekedő vonatok aktuális helyzetét.A rendszerben az érdeklődő egy kiválasztott útvonalra, állomásra vagy akár egy vonatszámra is rákereshet. A vonaton utazó jegyvizsgálók is megkapják majd sms-ben az információkat, hogy az utasokat helyben tudják tájékoztatni a közlekedési helyzetről.

Jándi Péter, a MÁV Zrt. UTAS projektért felelős tanácsadója az MTI tudósítása szerint a vállalat keddi sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a most bemutatott térképes online információs rendszer kialakítása 15 millió forintba került, a több vasúttársaság adatait tartalmazó központi információs adatbázis kialakítása és üzemeltetése 150 millió forintot, az okostelefonhoz kapcsolódó fejlesztések pedig 12,9 millió forintot tesznek ki.

Okostelefonon is A nemzetközi és a GYSEV által vontatott vonatok kivételével a Magyarországon közlekedő járatok mindegyikéről tájékozódhatnak az érdeklődők a Vonatinfón keresztül. A szolgáltatás Chrome, Internet Explorer és Firefox böngészőkkel is használható, utóbbi esetében csak a legújabb, 4-es verzióval.

Ez év végére az okostelefonokon - várhatóan először Androidon és iPhone-on - is elérhető lesz majd a szolgáltatás. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a MÁV az adatbázist úgy kívánja bővíteni, hogy a felhasználók az Elvirán keresztül későbbiekben az esetleges késések okairól is is tudomást szerezhessen.


A 441-es gyékényesi vonatra még kell egy kicsit várni


Korszerű utastájékoztatás A MÁV még 2008-ban indította el az UTAS-projektet, amely egy európai színvonalú, korszerű utastájékoztató rendszer kifejlesztését célozza. Ennek lényege, hogy a különböző forrásokból származó információkat integrálva, automatikusan és több csatornán keresztül nyújt tájékoztatást az utasok számára.

A földi és műholdas rendszerekre épülő központi adatbázis több háttérrendszer adatainak feldolgozása révén teszi hozzáférhetővé a menetrendi információkat, a vonatok aktuális helyzetének, esetleges késésének meghatározását, valamint a rendkívüli eseményekre vonatkozó tájékoztatást is. Az UTAS rendszer a elsődlegesen a mozdonyfedélzeti berendezésekről származó GPS koordinátákat, majd a központi forgalomirányítás és forgalomellenőrzés rendszerek adatait használja.

Az adatok percenkénti gyakorisággal frissülnek a rendszerben. Az előrejelzés kalkuláló motor a menetrendi adatokat összeveti a tényadatokkal, megállapítja a menetrendtől való eltérés mértékét, és a vonat következő állomásaira vonatkozóan várható érkezés és indulás időket kalkulál, a menetrendi keresőből tehát rögtön friss utastájékoztatási információhoz juthatunk.

Minden buszra fedélzeti számítógép kerül a Jászkun Volánnál
Országszerte indul a GPS alapú parkolás


A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.