Problémák jelentkeztek csütörtökön a T-Mobile 3G internet-szolgáltatásában, az ország egyes részein pedig a T-Mobile hálózatába tartozó telefonszámokat sem lehetett hívni; estére helyreállt a szolgáltatás.
A tegnap esti órákra elhárult a Magyar Telekom 3G adatszolgáltatásában még délután keletkezett hiba. A december 9-én 14 óra után kialakult adatátviteli fennakadást a cég szakemberei az este folyamán elhárították, így az ügyfelek 19 órától kezdődően fokozatosan kapcsolódhattak vissza a 3G adathálózatra - tette közzé pénteken a Magyar Telekom.
A szélvihar volt az oka? ■ A fennakadást a jelenleg rendelkezésre álló adatok alapján egy átviteltechnikai berendezés meghibásodása okozta. Az MTI értesülései szerint a csütörtöki szélvihar megrongált egy átjátszótornyot. A cég szakemberei jelenleg is vizsgálják a hiba kialakulásának pontos körülményeit.
A szolgáltató csütörtök délután adott ki először közleményt arról, hogy a Magyar Telekom mobil hálózatában elsősorban a 3G adatszolgáltatást és részben a hangszolgáltatást is érintő hiba tapasztalható. Délután fél 6-kor a cég arról tájékoztatott, hogy a mobil hangszolgáltatás zavartalanul működik, és az SMS szolgáltatás nem érintett a hálózati hiba kapcsán; fennakadás tehát csak a 3G adatszolgáltatást érinti.
Nem az első eset ■ Legutóbb tavaly fordult elő jelentős műszaki hiba a T-Mobile hálózatában, ami december 4-én hajnalban kezdett akadozni egy hálózati szoftver frissítését követően. A szolgáltatás akkor kora délutánra fokozatosan állt helyre.
Idén november végén egy technikai hiba miatt
a Telenor hang- és mobilinternet szolgáltatása volt elérhetetlen egy órán keresztül, a Vodafone hálózatában pedig április végén okozott gondokat egy üzemzavar. Most sem a Vodafone-nál, sem a Telenornál nem jelezték, hogy rendszerleállás történt volna.