A Hater azokat célozza, akiknek elegük van a sok lájkolásból és végre ki akarják dühöngeni magukat.
A Facebook fennállása óta sokan sokszor keresték annak a lehetőségét, hogy ne csak lájkolni, hanem dislike-olni, vagyis utálni is lehessen egy-egy bejegyzést, eseményt. Mivel a negatív hangnem ilyen jellegű támogatása érthető módon nem szerepel Zuckerberg tervei közt, így ez a lehetőség valószínűleg sosem kerül be a funkciók közé, ennek ellenére érezhető, hogy a felhasználók igényelnének egy olyan felületet, ahol elküldhetik az egész világot egy melegebb éghajlatra.
Végre egy őszinte app ■ Ezt a cél szolgálja
a Hater, ami magyarítva nagyjából
Utálkozónak fordítható az angol
hate – utál, gyűlöl szóból kiindulva. Az alkalmazás
a múlt héten jelent meg az AppStore-ban, de hamarosan várható az androidos verziója is, legalábbis ezt ígéri
Jake Banks, az ötletgazda. Banks szerint a Hater személyében végre megjelent a
„válasz mindarra, ami a közösségi médiában jelenleg zajlik. Ahol mást sem teszünk, csak lájkolunk. Nem akarok olyan embernek látszani, amilyenek nem vagyok. Valódi szeretnék lenni, egy olyan ember, aki ha a dugóban ül, akkor gyűlöli a helyzetet.” Banks szerint a negatív gondolatokat eddig is kiposztolhattuk, ahova csak akartuk, de a Hater megjelenésével ezek az emberek egy dedikált felületet kaphatnak, ugyanabba a közösségbe kerülnek, ahol végre kiélhetik magukat.
Ez lesz az anti-Instagram? ■ A Hater leginkább az Instagramra hasonlít, mivel egyértelműen fotóközpontú, és a közösségi tevékenység is azok körül forog. Az alkalmazással feltölthetünk egy képet a mobil galériájából, vagy fotózhatunk is egyet frissen, a felvételt elláthatjuk feliratozással, majd megoszthatjuk a bennünket követőkkel. A többiek képfolyamát mi is nyomon követhetjük és bőszen nyomhatjuk a lefelé mutató hüvelykujjat jelezvén, hogy szerintünk is szörnyű, ami a másikkal történt. Emellett arra is van lehetőség, hogy más forrásból töltsünk be képet az alkalmazásba és nyilvánítsunk véleményt az idegesítő celebekkel, politikusokkal, a rossz kiszolgálással, a közlekedéssel, az ételüket lelkesen fotózó instagramosokkal (!), vagy a főnökünkkel kapcsolatban.
Banks nem akármilyen életet és munkaterületet hagyott ott a Hater kedvéért. Több mint egy évtizedig reklámok rendezésével foglalkozott egy New York-i cég élén, amely egy ideje már alkalmazások fejlesztésével is foglalkozott. Banks egyre több időt fordított erre a területre, fejébe vette, hogy találni szeretne egy új közösségi megközelítést, aminek eredménye a Hater. Hogy teljes erejével az új projekttel foglalkozhasson, fél évvel ezelőtt eladta a vállalkozását, és mára teljes munkaidőben az új appal foglalkozik.
Tervei között szerepel a Hater márka más területekre való kiterjesztése, ami lehet a ruházat, de akár az appról elnevezett boltok nyitását is el tudja képzelni. Mindez egyelőre odébb van, hiszen az első lépés a közösség építése, amit Banks az évente jelentkező
SXSW fesztiválon kezdett meg a Hater bejelentésével.