A rendkívül nehéz helyzetben lévő RIM a BlackBerry új generációját ugyan képtelen piacra dobni, viszont érkezik a szinte senkinek nem kellő PlayBook tablet LTE-képes változata.
Miközben arról megy a piaci találgatás, hogy ki mit és mennyiért vehet meg a Research in Motion (RIM) egyre rosszabbul festő portfóliójából, a
rettenetesen rossz pénzügyi negyedévet maga mögött hagyó kanadai cég új termékkel rukkol elő. A baj csak az, hogy ez nem a csodafegyverként emlegetett, ám számtalanszor későbbre halasztott
BlackBerry 10 okostelefon, hanem a kutyának sem kellő PlayBook tablet ráncfelvarrott utódja lesz.
Megpróbálták ■ Hasonlóan több más nagy gyártó tabletjéhez, a PlayBook kiadását is óriási várakozás előzte meg. Azonban az indulást
finoman szólva sem kísérte osztatlan siker, majd kisvártatva érkeztek a
kiábrándító eladási adatok. Azóta túlvagyunk a termék több körös, drasztikus árcsökkentésén is: a 499 dolláros alapmodellt tavaly ősszel 299-ért, idén februárban pedig már 199-ért kínálták. Az összesen kevesebb mint 2 millió leszállított PlayBookból a legutóbbi negyedévben alig több mint negyedmillió érkezett a kereskedők polcaira, amiből vélhetően még most is sok ugyanott porosodik. Összehasonlításképpen a piacvezető Apple iPad-jéből 12 milliót adtak el az idei első negyedévben.
Mindezek ellenére a RIM megpróbálkozik egy kis vérfrissítéssel, és
bejelentette egy új PlayBook piacra dobását. A 32 gigabájtos készülék sokban nem tér el a tavalyi sorozat modelljeitől, egyedül az lehet érdekes benne, hogy már képes lesz a szupergyors LTE-hálózatok használatára, azaz az új generációs mobilinternettel lefedett területeken nem lesz gond a letöltési sebességgel. A héthüvelykes kijelzővel szerelt új táblagép ezen kívül gyakorlatilag csak egy kicsit gyorsabb processzorban különbözik az elődeitől.
Hazai invázió ■ A friss PlayBookot első körben csak hazai terepen, azaz Kanadában lehet majd kapni három távközlési szolgáltató kinálatában. Mivel az új generációs mobilinternet használatában tűnik ki egyedül a tablet, így azon sem lehet csodálkozni, hogy önállóan nem is lehet majd megvenni a kanadai telkóknál augusztus 9-én megjelenő terméket. Az Egyesült Államokban és Európában a tervek szerint valamikor az elkövetkező hónapokban vezetik be az új PlayBookot.
A csak Kanadára koncentráló nyitányon nem lehet csodálkozni, hiszen a RIM tabletje ugyan világszinten a futottak még kategóriába tartozik, ám a belföldi piacán kiválóan szerepel. A körülbelül 20 százalékos részesedés azt mutatja, hogy a kanadaiak rendes hazafiként lelkes(ebb)en vásárolják a waterloo-i székhelyű gyártó készülékeit. A RIM nagy bánatára Kanada azért nem akkora, hogy önmagában képes legyen életben tartani a szebb napokat megért vállalatot.